הרוחות בקואליציה סוערות מאז חשף נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן את המתווה הישראלי לעסקת חטופים, שכולל בסופו סיום של המלחמה. ח"כ משה סעדה מהליכוד מתח הבוקר (שני) ביקורת על המתווה שצוות המשא ומתן קיבל מנדט לקדם, ואמר: "ברור לי שנתניהו לא יחתום על מתווה שיסכן את ביטחון ישראל".

ביידן דחק את נתניהו לפינה, אך רה"מ התחיל את השבוע מחוזק | אנה ברסקי
בכיר בקואליציה ל"מעריב": "אם נתניהו יקבל את העסקה - הוא גמור בליכוד ובימין"

בריאיון לאודי סגל וענת דוידוב ב"שבע תשע" ב-103FM אמר: "מעבר בטוח לשלטון חמאס, המתווה מאפשר לחמאס לחזור ולהעמיק את הריבונות שלו בעזה, והיא מפקירה את כל החטופים", עוד הוסיף: "עכשיו יש לנו קלפים ביד, ולמעשה את כל הקלפים אנחנו נותנים כרגע על עסקה שמדובר על 33 חטופים חיים, והחמאס מודיע שכמות משמעותית מאוד הם גופות".

הוא הבהיר: "אני, משה סעדה, לא יכול להיות חלק מממשלה שעושה עסקה שמפקירה את ביטחון אזרחי ישראל. כבר הייתה לנו קונספציה, ברור לי שזה לא יקרה, ברור לי שראש הממשלה לא מתכוון לעשות את הדבר הזה כי זה מפקיר את ביטחון אזרחי ישראל. זה לא תעלול, המתווה הזה מתווה לא נכון וכושל".

בהמשך מתח סעדה ביקורת נדירה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "ברור שהוא שותף לקונספציה הראשונית של ההכלה, בעבר, הוא היה אחראי, זה תחת שלטונו, אבל היום המצב הפוך", הוא הוסיף: "גם גלנט מייצג את הקונספציה, אנשי הקונספציה לא צריכים להיות בתפקיד. יכול להיות שלא ראוי שגלנט יישאר בתפקיד בגלל שהוא מייצג את הקונספציה".