נאומו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בסוף השבוע שבו הציג את התוכנית הישראלית לשחרור חטופים, שתוביל בסופו של דבר לסיום המלחמה, יצר לראש הממשלה בנימין נתניהו לא מעט צרות עם שותפותיו הקואליציוניות. נתניהו קיים עם צאת השבת שיחה עם יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, בה ניסה למזער נזקים. למעשה, אנשי לשכת ראש הממשלה ניסו ליצור עם השר קשר עוד במהלך השבת, אך האחרון הניח כי לא מדובר בנושא של פיקוח נפש - ולא השיב לשיחות.

ח"כ מהליכוד: "נתניהו חלק מהקונספציה, ברור שהוא אחראי, זה תחת שלטונו"
אחרי המסר מארה"ב: כך ניסה גנץ לזרז את הכניסה לרפיח | דיווח

במהלך שיחתם הארוכה אמר נתניהו כי "קיימים פערים וניואנסים בין מה שנאמר בהכרזת ביידן לבין פרטי ההצעה המופיעים על הנייר. סיום המלחמה והשארות החמאס בעזה  לא מופיעים בהצעה הישראלית". בן גביר השיב כי ישמח לראות את המסמך במו עיניו ומיד הוזמן להגיע ללשכת ראש הממשלה. הפגישה בין השניים צפויה להתקיים היום (שני).

איתמר בן גביר  (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)

בסביבת נתניהו מקבלים ברצינות את האיומים של בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', אך מעריכים כי העניין "עוד לא שם, לא הגיע לגזרה הפנים-ממשלתית". זאת, משום שהערכה בסביבת ראש הממשלה היא כי בלאו הכי החמאס לא יקבל את ההצעה, כפי שהיא הוצגה במסמך שישראל העבירה למתווכים.

"הנשיא ביידן לא שינה ולא סילף, בהצהרה שהוא נתן ביידן לא ירד לפרטים שמופיעים על הנייר. לכן יתכן שהנאום של ביידן יצר רושם שישראל מסכימה לסיום המלחמה. אבל כשקוראים את המסמך, רואים שלא כך הדבר, ההצעה לא מדברת על סיום מלחמה ועל השארותו של חמאס בעזה. לכן הערכה היא כי חמאס לא יקבל את ההצעה", כך לפי גורמים בסביבת נתניהו.