השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, העתיק היום (שני) ברגע האחרון את מיקום ישיבת סיעת עוצמה יהודית, זאת לאחר שנציגי משפחות חטופים שתומכות בעסקה לשחרורם נכנסו לחדר הסיעה ללא תיאום מראש.

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן, זעמה על בן גביר וצעקה: ״מפחד להסתכל למשפחות בעיניים, איזו בושה. אל תגיד לי שקט. הוא ברח בדלת האחורית. אני רוצה לדעת למה שר במדינת ישראל מסרב להסתכל למשפחות חטופים בעיניים״.

עינב צנגאוקר נגד בן גביר (צילום :אנה ברסקי)

בן גביר הגיב: "מה הפופוליזם הזה? אני נפגש עם משפחות חטופים. כולנו רוצים את החטופים הביתה, תפסיקו עם זה".

לאחר מכן התייחס בן גביר בהצהרתו לעסקה המסתמנת ופנה לנתניהו: "בשיחה ביני לבין ראש הממשלה, הוא הסכים שאגיע ללשכתו ואצפה בטיוטה. מאז חלפו 48 שעות, שכללו רק מריחות, והרבה עמימות. ואני שואל: אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר? אם העסקה היא אינה מופקרת ואינה כוללת התחייבות לסיום המלחמה למיטוט חמאס - מדוע אתה מסרב להציג לי אותה?

"הסיבה להסתרות והמריחות יכולה להיות רק אחת: מדובר בטיוטה של עסקה מופקרת, כפי שהוצגה בידי נשיא ארצות הברית - שכעת יש ניסיון לעשות לה תהליך של הלבנה. לכן אני חוזר על דבריי ואומר לראש הממשלה: אם תחתום על עסקה מופקרת שתביא לסיום המלחמה ללא מיטוט החמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה".

מאחר יותר פרסם ראש הממשלה הצהרה: "אנחנו פועלים באינספור דרכים כדי להחזיר את החטופים שלנו. אני חושב עליהם כל הזמן, אני חושב עליהן כל הזמן. על המשפחות שלהם, על הסבל שלהם. לכן הלכנו כברת דרך ארוכה כדי להחזיר אותם, אבל תוך כדי הפעולה הזאת שמרנו על מטרות המלחמה, בראשן חיסול החמאס. אנחנו מתעקשים שאנחנו נשלים גם את זה וגם את זה. זה חלק מהמתווה, זה לא משהו שאני מוסיף עכשיו, זה לא משהו שאני מוסיף כי לחצו עליי בקואליציה, זה משהו שסיכמנו עליו בקבינט המלחמה פה אחד".

בן גביר אמר לשאלת מעריב: "נתניהו לא חשף את הטיוטה גם לא בדיון בוועדת החוץ והביטחון. אני דורש ממנו לחשוף את הטיוטה. אם הדברים הם כל כך ברורים ומדויקים, מה יש להסתיר? יש עוד דברים בעסקה הזאת שלא מקובלים עליי, אבל בשלב הראשון תראה לנו את הטיוטה. אני לא אשב בממשלה שתרים דגל לבן ותפסיק את המלחמה. אני לא רואה את עצמי יושב בממשלה כזאת, אני רואה את עצמי מפרק ממשלה כזאת".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "ההצעה המסוכנת שעליה דיבר הנשיא ביידן ניתנה על ידי קבינט המלחמה בחוסר סמכות ובניגוד לחוק, והיא אינה מחייבת את ממשלת ישראל ומדינת ישראל".