יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התראיין היום (שני) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM ודיבר על כל הנושאים הבוערים אשר מטרידים את המדינה בימים אלו. "לפני הכל, במדינת ישראל חייבים להבין שאיראן מתכננת מתקפה כוללת תוך שנתיים, שהוא כל ציר הנרשע על מדינת ישראל".

רעידת אדמה? ליברמן טען: "נתניהו הציע לי בסוף השבוע את תיק הביטחון"
מחפשים 'עידית סילמן' חליפית: החמ"ל של ליברמן מתכנן תרגיל עוקץ | אנה ברסקי

עוד אמר: "מתקפה מאומת ומסוכרנת מאיראן עצמה, מלבנון על ידי חיזבאללה, מרצועת עזה, חמאס, מסוריה על ידי מיליציות שיעיות מעיראק ומיליציות של חות'ים מתימן, וכמובן ינסו להדליק לנו גם את יו"ש", אמר. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

לגבי התנהלותם של הדרג המדיני והצבאי, אמר ליברמן: אני לא מתרשם שמקבלי ההחלטות מתכוננים לכך (להדלקת העם הפלסטיני). מה שאנו רואים כרגע מצד חיזבאללה זה פרומו, הם מנסים ללמוד את מערך ההגנה שלנו, התגובות של הנ"מ שלנו, אופי ומהירות התגובה, זה תהליך לימוד". 

יו"ר ישראל ביתנו ציין: "מקבלי ההחלטות עדיין נמצאים ב-7 באוקטובר, שום דבר לא השתנה. כשאנו משתמשים במילה קונספציה, זה הדבר הכי מרגיז ומקומם זו הכלה. אנו מכילים כל דבר. גם כרגע בלבנון ובגליל אנו מכינים את כל הפרובוקציות והמתקפה של חיזבאללה. אותו הדבר הסדרה במקום יוזמה, מכה מקדימה. צריך לעבור להכרעה, מכה מקדימה, יוזמה בידינו". 

חיזבאללה (צילום: REUTERS/Alaa Al-Marjani)
חיזבאללה (צילום: REUTERS/Alaa Al-Marjani)

ליברמן הוסיף ודיבר על השריפות בצפון: "אתה עובר את יסוד המעלה ומגיע לאזור רפאים. השריפות מכל כיוון. פשוט כואב הלב לראות את זה. 180 בתים במטולה ספגו פגיעה ישירה. הכל הרוס. אתה הולך על מדרכות, הן הרוסות, זה דווקא משרשאאות הטנקים שלנו. אין אנשים. מדברים עם אנשי כיתות הכוננות והמילואמיניקים, הם מדוכאים". 

עוד הוסיף: "הם כבר עברו משלב של העשרת האורניום להשמה של החלק הצבאי. החלק הצבאי ייקח להם שנתיים. כשיתחילו את המתקפה, הם רוצים שתהיה להם מטריה של הנשק הגרעיני. לא רק אורניום מועשר. הם רצים כל הדרך לשם. שחיקת התרעה הישראלית הביאה אותם למסקנה שהם יכולים לרוץ. כשהם רטואים את האנמיות בתגובה שלנו ואת ההצהרות ההיפוכנדריות. כשאני שומע שאנחנו נמצאים במגננה התקפית, זה בדיוק כמו חמאס מורתע". 

חבר הכנסת הוסיף: "אני נכנסתי לממשלת אולמרט כי הכל התפרק. השלטון המרכזי, המקומי, וגם היה חשש שצה"ל יתפרק. אבל היינון רחוקים מהמצב של היום וגם אולמרט, לזכותו ייאמר, נתן לעבוד. מה שאנו יודעים בדיעבד, שמענו שאם נסראללה היה יודע שזו תהיה התגובה הישראלית הוא לא היה מתחיל. כרגע אין גם את זה". 

קבינט המלחמה אפריל 2024 (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
קבינט המלחמה אפריל 2024 (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

ליברמן אמר: "אין מה להיכנס. ממשלה ששולחת מצד אחד צו שלישי ומסבירה שמילאומניקים יצטרכו לעשות 90 יום מילואים, ומצד שני פוטרת קבוצה שלמה באוכלוסיה מכל חובה. אלו שלא יעשו כלום ימשיכו, ואלו שעושים יעשו יותר. זה לא מתקבל על הדעת. אני מכיר את הלכי הרוח, לא ייתנו לעשות כלום. כרגע צריך להבין שאנו בניגוד לכל תו"ל של צה"ל העברנו לחימה לתוך שטח ישראל. בלבנון השנייה לפחות נלחמו בתוך שטח לבנון". 

ליברמן ביקר את התנהלות הממשלה: "מלחמה שרה"מ ושר הביטחון לא מדברים שבועות, כשרה"מ אוסר בזמן מלחמה לשר הביטחון להיפגש עם ראשי השב"כ והמוסד, קבינט המלחמה עסוק בתככים ומאבקים פנימיים, שם באמת מתנהלת מלחמה עזה. איך אפשר לנהל? רה"מ לא עוסק בביטחון ובכלכלה, אלא רק בלשמר את הקואליציה, ולפי מה שאני שומע מהסביבה שלו, בצווים שהוציא בית הדין. אי אפשר לנצח כך, אין טעם להצטרף למשהו שלא עובד". 

בנימין נתניהו והקואליציה, 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו והקואליציה, 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לגבי המתווה הישראלי, הוסיף ליברמן: "אני מציע לכל הפוליטיקאים לשתוק ולדבר פחות. פשוט שיסתמו את הפה. כל הדיונים באולפנים וברשתות זה לא מקדם כהוא זה, אנחנו צריכים לקבל החלטות אמיצות, לשמור על האיפוק. תשווו איך מתפקד סינוואר בחור שלו, מתפקד הרבה יותר טוב מרה"מ שיושב בקריה בחדר עם אמצעי טכנולוגיה ותקשורת הכי משוכללים בעולם. אצלנו כל דבר מודלף והופך לפולמוס ציבורי".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm