במכתב ששלחו לראש הממשלה נתניהו, מבקשים חברי הכנסת דן אילוז, משה סעדה והשר עמיחי שיקלי לבצע שינויים בחוק הגיוס אחרת יתקשו לתמוך בו. השלושה מבהירים, כי למרות שיצביעו בעד דין רציפות לחוק שהוצע על ידי בני גנץ בכנסת הקודמת, הם יתקשו להצביע בעד החוק בקריאה השנייה והשלישית אם הוא לא יעבור שינויים משמעותיים מאוד בוועדה שיהפוך את החוק לאפקטיבי.

"עכשיו המבול, וצריך להתמודד עם זה": למה באמת חשוב שהחרדים יתגייסו? | פרשנות

שלושת חברי הכנסת מבהירים במכתבם את הערכתם ללימוד התורה, אך גם את דרישתם שלפחות מי שלא לומד תורה יתגייס. במכתבם, הם מבקשים לקבוע מכסות פטור במקום יעדי גיוס, הקמת מסלולי לחימה יעודיים שיענו על צרכי הביטחון של מדינת ישראל, הורדת גיל הפטור ל-21 וסנקציות כלכליות נגד מי שלא מתגייס. כל זאת מתוך הצורך להגדיל את שורת הלוחמים בצבא שהוא חיוני לאור המצב הביטחוני הנוכחי.

השר עמיחי שיקלי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
השר עמיחי שיקלי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ח"כ דן אילוז: "מה שהיה לפני השביעי לאוקטובר לא יכול להמשיך אחרי השביעי לאוקטובר. המצב הביטחוני הסבוך, הדורש מספר חיילים גבוה, מחייב אותנו להביא פיתרון בנושא גיוס אחינו החרדים. אי אפשר לראות מילואימניקים משרתים חודשים ארוכים תוך ויתור כלכלי, משפחתי ובטחוני, ולהמשיך בלי להתייחס לנושא ברצינות".

דן אילוז (צילום: שרון חסון)
דן אילוז (צילום: שרון חסון)

הוא הוסיף: "הצעת החוק יכולה להיות נקודת פתיחה טובה, ולכן נצביע בעד דין רציפות, אבל היא חייבת לעבור שינויים מהותיים בוועדה כדי שהיא תהיה מותאמת למציאות החדשה. הכל, תוך כדי הערכה עמוקה לערך לימוד התורה. בלי שינויים מהותיים לא אוכל להצביע בעד החוק בקריאה שנייה ושלישית".