במערכת הפוליטית הגיבו הלילה (בין שני לשלישי) לגל השריפות הנרחב בצפון הארץ, בעקבות המטחים הכבדים של ארגון הטרור חיזבאללה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בחר לתקוף בחריפות את התנהלות קבינט המלחמה. 

"רק לפני מספר שעות התרעתי שהמצב בצפון הולך ומדרדר ורצועת הביטחון חייבת לעבור מישראל לדרום לבנון", ציין והוסיף: "הקונספציה החדשה אותה מוביל קבינט המלחמה עולה בלהבות כבר שעות ארוכות ומתפוצצת לנו בפנים. לפני שנה היה שר ביטחון שאמר שנחזיר את לבנון לתקופת האבן. אדוני ראש הממשלה, אדוני שר הביטחון, אדוני הרמטכ״ל הגיע הזמן. יש גיבוי מלא מכל עם ישראל". כמו כן, חבר הכנסת חנוך מילבציקי, שלח ביקורת מרומזת וכתב: "אי אפשר להמשיך ככה בצפון, פשוט אי אפשר".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, תקף את הממשלה: "כל הצפון נשרף והשר לביטחון לאומי, המופקד על שירותי הכבאות, הלך לאולפן הפטריוטים בערוץ 14 ומשם להופעה בבריכת הסולטן. אין ולא הייתה ממשלה מופקרת מזו בתולדות המדינה", האשים יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. עוד הוסיף כי "פשוט לא אכפת להם. לא מהצפון, לא מהדרום, לא מהחטופים". 

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, כתב: ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט: "‏המדינה לא מנוהלת. ישראל יתומה ממנהיגות. יש ימים קשים, אבל תחושה שיש בעל בית, גם בימים קשים, היא לא מותרות.  היא צורך קיומי.  חייבים להציל את הצפון. הגליל עולה בלהבות.  האש מתפשטת. חיזבאללה יורה מטחים כבדים לנהריה, קצרין, מטולה, קרית שמונה ואל עבר כל יישובי הגבול.  מקומות שהיו פורחים ויפים הפכו לעיי חורבות.  חלק מהתושבים שפונו כבר מתכננים את חייהם במקום אחר. 

מדובר באירוע אסטרטגי חמור. ואסור לנרמל אותו בשום אופן. המסר שעובר מהפקרת הצפון מסוכן לעתידנו. בצפון, במרכז, ובוודאי בדרום.  על ממשלת ישראל והאחראים על ביטחונה לחשב מסלול מחדש ולהפוך את הקערה".