הלחץ לעסקה: מדינות ה-G7 פרסמו הלילה (בין שני לשלישי) הודעה משותפת שבה קראו לבצע את עסקת החטופים, שאותה הציג הנשיא ביידן בסוף השבוע האחרון. אנו תומכים באופן מלא ונעמוד מאחורי העסקה המקיפה שהתווה הנשיא ביידן שתוביל להפסקת אש מיידית בעזה, לשחרור כל בני הערובה ולהגדלה משמעותית ומתמשכת בסיוע ההומניטרי", נמסר. 

שריפות חסרות תקדים ברחבי הצפון: "נאבקים על הבית עם דמעות בעיניים"
הגליל שלנו נשרף: בלי מציאות אחרת אצלנו, זה יגיע גם אליכם | תושב הצפון בטור מיוחד

מאחורי ההודעה עומדים מנהיגי  צרפת, בריטניה, גרמניה, איטליה, קנדה, יפן וארצות הברית עצמה. עוד נכתב בה כי "אנו קוראים לחמאס לקבל את ההסכם הזה, שישראל מוכנה להתקדם אליו, ואנו קוראים למדינות בעלות השפעה על חמאס לנקוט בצעדים כדי לוודא שזה קורה". 

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

בנוסף, בחר ביידן להתייחס לסוגיה ברשתות החברתיות: "אנו פועלים להסכם הפסקת אש ובני ערובה שתאפשר לארצות הברית ולשותפותינו להתחיל בעבודות לשיקום בתים, בתי ספר ובתי חולים בעזה כדי לסייע בתיקון קהילות שנהרסו בכאוס המלחמה. העסקה הזו חייבת להתבצע".

בתוך, בתקשורת האמריקאית דווח כי נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול שני בתי הקונגרס צפוי להיערך ביום חמישי הבא. עם זאת, בלשכתו דחו את הדיווח, ומסרו כי "טרם נקבע תאריך לנאום רה"מ נתניהו בפני שני בתי הקונגרס. בכל מקרה, הנאום לא יתקיים ב-13.6 בשל חג שני של שבועות".