מלחמת חרבות ברזל: אמש יצא דובר צה"ל בהצהרה לתקשורת ועדכן, כי נדב פופלוול בן ה־51, עמירם קופר בן ה־84, יורם מצגר בן ה־80 וחיים פרי בן ה־80 מתו בשבי חמאס וגופותיהם מוחזקות בידי ארגון הטרור. ענת דוידוב ואודי סגל שוחחו היום (שלישי) ב־103fm עם יזהר ליפשיץ, בנו של עודד בן ה־83 המצוי בשבי חמאס זה 242 ימים, אשר שיתף בתחושות הקשות בעקבות הידיעה המרה.

להציל אותו מעצמו: אלוף העולם במשיכות זמן עלול להמיט אסון על כולנו | בן כספית
בלבנון קיבלו את ההודעה הדרמטית: זה המועד שבו ישראל תפתח במלחמה | דיווח

"התחושות לגבי האוכלוסייה המבוגרת כבר כמה חודשים קשות", הודה וזעק: "מה הסיכוי של אנשים בני 80 פלוס, במצב בריאותי לא טוב, לשרוד את התופת הזו? את המצב של מלחמה? שמעבירים אותם כל מיני מקומות? התחושות מאוד קשות כבר הרבה זמן. יודעים שהסיכוי שלהם לשרוד לא גדול. התחושות הן יותר קשות, כי אנחנו מתחילים לפחד שגם הצעירים שלנו, שהמספרים הולכים וקטנים, והסיכוי לשחרר את אותם צעירים, נערות ונערים מהמסיבה, חיילים שנלקחו בשבי".

ליפשיץ המשיך ושיתף בכאב: "דולב נקבר היום בניר עוז, ומצד שני אחותו ארבל עדיין שם. מה עושים כדי שארבל תהיה מחר פה? זה התחושות, תחושות מאוד קשות. כשאתה מקבל את ההודעה הסופית, היא מאוד מאוד כואבת. אבל הפחד שהם מנותקי קשר, שלא יודעים מה קרה להם. החמאס הוא מתעלל בנו בלוחמות פסיכולוגיות, אבל הוא משתדל לחבר אותם לרוב לאמת. יש דברים שאנחנו יודעים שלא נכונים".

"המסקנה הישירה היא שדובר צה"ל צריך להגיד 'בזמן מלחמה מתים חטופים'. הוא לא יודע אם ימותו עשרה או חמישה. כשהוא מחליט להילחם בח'אן יונס, הוא גוזר את מותם של אלו שצה"ל לא יודע בדיוק איפה הם נמצאים. או שראינו גם מקרים שהם יוצאים ומנסים להיכנע, ואז הורגים אותם או שהשובים שלהם הורגים אותם. כל האפשרויות יחד אומרות שבזמן מלחמה החטופים מתים. זה לא שבלחץ הצבאי ישתחררו כולם", טען.

נוסף על כך הבהיר לישפיץ כי "ראש הממשלה אומר את מה שטוב לו להגיד, ולא תמיד זה מסיבות ענייניות שלנו, הוא גם מנהל איזשהו קרב פסיכולוגי מול החמאס, מול סינוואר. כשהוא אומר 'רק כוח', אני לא מצפה ממנו שיגיד 'סליחה, אתמול נלחמנו והרגנו חטופים'. אנחנו מקבלים את הסקירות המודיעניות שלנו, את ההבנה, ואנחנו מקבלים את זה. אנחנו מבינים שבזמן מלחמה מתים, ולא רק כוח יחזיר חטופים".

פעילות יחידת אגוז של עוצבת הקומנדו במרחב רפיח. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"עד עכשיו יכול להיות שבראייה של הרבה אנשים כוח או מצור יביאו ללחץ על החמאס, יש גם דעות שאומרות שהוא התכוון לקחת חמישים והיה לו 200 מיותרים. שורה תחתונה - אחרי 242 ימים, כשיש לנו הרבה ימי לחימה, מתו הרבה חטופים כתוצאה מהלחימה, בין אם ישירה או בין אם טעויות", סיכם. "אני סקפטי לשחרר אנשים מבוגרים בתנאים האלה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM