מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) שוחח הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm, והתייחס למגעים בין ישראל לחמאס בכל הנוגע לעסקה שעלולה להביא לסיומה של המערכה ולשחרורם של החטופים, ושיתף בעמדתה הנחרצת של מפלגתו בנושא.

לפיד מתפוצץ על נתניהו: "המדינה נשרפת ואתה משחק במשחקים שלך"
בנו של החטוף פותח חזית נגד נתניהו: "אומר את מה שטוב לו להגיד"

בפתח הראיון אמר על השר בן גביר: "השר מדבר המון עם משפחות החטופים וגם אני נמצא בקשר יומיומי עם עשרות משפחות של חטופים. ישיבות הסיעה שלנו פתוחות גם לתקשורת וגם לאורחים ובוודאי שגם למשפחות החטופים, השבים, להורים השכולים, לאימהות הלוחמים, למילואימניקים, יש ארגונים רבים שמגיעים להביע את דעתם, גם אם אנחנו מסכימים או לא בתוך ישיבת הסיעה". 

"אין מי, בוודאי שלא בציבור ובטח שלא בכנסת ובממשלה, שיש כאן אנשים, כפי שיש גורמים שמנסים להתוות את הדמיון הזה, שיש מי שרוצה לראות את החטופים ויש מי שלא רוצה לראות את החטופים", המשיך. "כולם רוצים לראות את החטופים והחטופות חוזרים הביתה בריאים ושלמים ובהקדם. עוצמה יהודית לא מתנגדת חלילה לאף עסקה, היא מתנגדת למתווה שבו אנחנו לא נראה את החטופים והחטופות שלנו חוזרים וחוזרות הביתה".

"במתווה המדובר, כפי שהציג אותו נשיא ארה"ב, ארגון חמאס שמחזיק בחטופים ובחטופות שלנו - לא מתחייב להחזיר את החטופים והחטופות שלנו, החיים, חזרה הביתה. הוא אומר שכאשר צה"ל ייסוג משטח רצועת עזה ויכריז על סיום הלחימה, אז ארגון חמאס יבחן מי חי ומי נמצא בידיו ואז הוא יחליט אם להוציא חיים, אם יש בידו חיים. כפי שראינו גם בעסקאות הקודמות, בדקה ה־90 פתאום הוא אומר שהוא לא מוצא את זה ולא את ההוא ואין רשימות והוא ממשיך להתל בנו ולשחק בנו", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "אני סומך רק על גוף אחד ויש רק גוף אחד במדינה הזאת שהוא אמון על הביטחון של אזרחי מדינת ישראל ורק הוא יחזיר את החטופים והחטופות וקוראים לו צבא הגנה לישראל. לא ערבויות אמריקניות. יש לי אמון מלא במערכת הביטחון הישראלית, בלוחמים ובלוחמות שלנו והם צריכים להביא את ההכרעה, גם בצפון ובוודאי שגם בדרום ולהחזיר את החטופות והחטופים שלנו". 

"אנחנו ממשיכים לריב על מתווה שלא יכול להגיע לשום הסכמה, מאחר וחמאס בעצמו כבר הודיע ואמר שהוא לא יסכים לשחרר אפילו גופה אחת, כל עוד צה"ל נמצא במלחמה ברצועת עזה", הבהיר. "ברור לכולם שהמלחמה חייבת להימשך. אנחנו צריכים להכריע ולמוטט את חמאס ולהחזיר את החטופים והחטופות שלנו".

הפגנת משפחות החטופים בדרך בגין (צילום :אבשלום ששוני)

"אם אנחנו נראה שיש מתווה שאומר שמדינת ישראל מכריזה על הפסד במלחמה הזו ואנחנו לא נראה מהתוצאה של המתווה הזה את החטופים והחטופות חוזרים הביתה, בוודאי שנתנגד למתווה כזה. אנחנו רוצים לראות מתווה שבו צה"ל ממשיך להכריע ולנצח את ארגוני הטרור, מחזיר את החטופים והחטופות ומנצח את חיזבאללה כדי שהילדים שלי גם יוכלו להפסיק לרוץ לממ"דים ותושבי הצפון יוכלו לחזור ולהפריח את חבל הארץ היפה הזה", הוסיף. 

לאחר מכן שב והסביר: "כל מתווה שיש בו הפסד במלחמה, אי יכולת להחזיר את החטופים והחטופות, הוא בוודאי מתווה שאסור לתת לו להתקיים. מה שכן, אנחנו מדברים על מתווה שכבר מראש חמאס שם מכשול שאומר 'אני לא אשחרר ולו גופה או חטוף חי אחד, כל עוד אתם במלחמה'. אנחנו שוב נמצאים באיזושהי מערבולת של מריבה או ויכוח על מתווה שלא יקרה". 

בסיום הראיון אמר: "אני לא רואה שום אינטרס לחמאס לשחרר את החטופים והחטופות שלנו ובוודאי שאני לא רואה שום ערבות של אף מדינה שתיקח אחריות על מה שקורה פה. יש פה מדינה ריבונית עם צבא שרק הוא יכול להחזיר את החטופים והחטופות הביתה".