מלחמת חרבות ברזל: שרפות ענק פרצו הלילה בצפון בעקבות מטחי הטילים של חיזבאללה. ינון מגל ובן כספית דנו בכך היום (שלישי) ב־103fm עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), אשר הגיב לאירוע הקשה, התייחס למצב הביטחוני המורכב בזירות השונות והביע את דעתו הנחרצת בנודע לתקיפה אפשרית לעבר שטח לבנון.

ח"כ מעוצמה יהודית מציג: זה המתווה שאנחנו רוצים לראות על השולחן
משלחת ישראלית בדרכה למצרים: זהו מועד ביצוע עסקת החטופים | דיווח

"אני כאן בצפון, אני חושב שהפועל יוצא של כל מה שאנחנו רואים עכשיו הוא דבר מאוד ברור - ישראל צריכה לחזור ללחימה עצימה, גם בדרום וגם בצפון", הכריז השר בן גביר. "ישראל אסור לה להסכים לעסקה מופקרת. רוצים להחזיר את החטופים, כולנו, אבל בואו נעצור להם את הדלק, הומניטרי רק תמורת הומניטרי. חבל מאוד שאני השר היחיד בקבינט שהצביע בעד הדבר הזה. בואו נחזור למלחמה עד הסוף".

כמו כן, כאשר נשאל האם ישראל צריכה לפתוח במלחמה היום עם לבנון, השיב בן גביר נחרצות: "כן. אי אפשר להסכים לזה שחבל ארץ שלם שורפים אותו, פוגעים בו. אי אפשר להסכים לדבר הזה שהתושבים כאן חייהם אינם חיים, וגם בלבנון לא צריך להיות חיים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנת משפחות החטופים בדרך בגין (צילום :אבשלום ששוני)

בהמשך ביקש כספית את התייחסות השר לטענה כי הוא התחמק ממשפחות חטופים אתמול במשכן הכנסת, ואילו בן גביר התרעם: "למה אתה משקר? למה אתה משקר? אני נפגש אינספור פעמים עם משפחות חטופים. כדי שסינוואר לא יראה את ההתקוטטות בנינו ושיחכך ידיים, זה לא 'ברחת'".

על הביקורת שנכח בהופעה בבריכת הסולטאן ולא הגיע לצפון כשהשריפות משתוללות באזור, הבהיר: "צילמתי הערכת מצב על הסיפור של הצפון, למה אתה לא מספר את זה? זו לא הייתה מסיבה, זה היה אירוע של משרד המורשת לכבודם של כל הגיבורים של שבעה באוקטובר. היה מאוד חשוב להם שהשר יבוא, שאני אבוא, ולכן אני הגעתי, 3 דקות בסיום האירוע אחרי שהכול נגמר כבר".

"בן, אני מציע לך דבר אחד, בוא נפתח את היומן שלי, גם כשהייתי באופוזיציה. אני רק עובד ועובד, בוא נפתח את היומן שלי מול של לפיד, כמה פעמים הוא טס לחו"ל וכמה פעמים אני. אני עכשיו בחפ"ק של כיבוי אש. אתה וחבריך והיועמ"שית, מה תגידו?", זעם, "מה אתם אומרים שאני הולך לחפ"ק? הוא מפכ"ל על? מה פתאום הוא מגיע לחפ"ק? נותן הוראות?".