מלחמת חרבות ברזל: ראש הממשלה בנימין נתניהו במסע שכנוע של חברי כנסת מהליכוד לקראת התקדמות אפשרית במגעים לעסקה ולקראת המשך הקידום של חוק גיוס. נתניהו צפוי להיפגש עם חברי הכנסת אלי דלל וטלי גוטליב שלאחרונה השמיעו לא מעט ביקורת.

מאמץ מודיעיני כביר: פרטים חדשים על מבצע חילוץ הגופות | דיווח
הסעיף שבמחלוקת בעסקת החטופים: "הדיל" הסודי בין ארה"ב למצרים וקטאר | דיווח

השיחות שנתניהו ואנשיו מקיימים עם חברי הכנסת הביקורתיים נועדו להרגיע ולשפר את הלך הרוח בתוך הסיעה, בייחוד - על רקע הכרזת ראשי האופוזיציה על הקמת חמ"ל משותף שמטרתו - לגבש רוב להקדמת הבחירות.

טלי גוטליב מחדדת, כי במקרה שלה היא זאת שיזמה פגישה עם נתניהו, במטרה להוריד מסדר היום את ההצבעה על החלת דין רציפות על חוק הגיוס, גוטליב כזכור מתנגדת לו בתוקף. סביר להניח שנתניהו ינצל את הזמן כדי להעביר מסרים משלו - כאמור, העסקה והגיוס.

נתניהו מקיים שיחות עם חברי הליכוד, בדגש על חשיבות קידומו של חוק גיוס למען יציבות הממשלה, לקראת המבחן הראשון שהחוק צפוי לעבור בשבוע הבא. ב- 10.06 המליאה צפויה לאשר החלת דין רציפות על חוק גיוס במתווה שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. רה"מ עצמו ודרך מקורביו משוחח עם ח"כים מהליכוד לוודא שלא יהיו הפתעות שליליות בהצבעה. החרדים מצידם מעבירים מסרים קשוחים.

הפגנת משפחות החטופים בדרך בגין (צילום :אבשלום ששוני)

גורמים חרדים מבהירים לקראת המשך החקיקה: "אם הממשלה לא תעשה הכל כדי להעביר את החוק ולסיים את הסיפור - אנחנו בחוץ. אנחנו במצב כשאין מה להפסיד. אחרי דין רציפות החוק יעבור לוועדה, שם יתקיים דיון ענייני ופרקטי. ברור לנו שהיום הסיטואציה שונה מבעבר. גם לאור המלחמה, גם כי החוק הוא ברירת מחדל כי כרגע אין שום חוק , עם כל ההשלכות הנובעות בהיעדר חוק גיוס . אם נראה כי למרות המאמץ החוק לא עובר עד פגרת הקיץ - אז הכיוון יהיה לבחירות. במקרה זה לליכודניקים ששוקלים להתנגד כדאי לחשוב היטב, האם הם מעוניינים לגרום למצב שבו המפלגה שלהם תפסיד את השלטון ותעבור לאופוזיציה".

כזכור, בשבוע שעבר בעקבות בקשתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להקים חמ"ל להפלת הממשלה ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו״ר הימין הממלכתי גדעון סער נפגשו יחד עם ליברמן. 

הפגישה מגיעה לאחר שח"כ זאב אלקין חשף כי סיעת הימין הממלכתי ממשיכה לקיים מגעים עם גורמים שונים בימין במטרה להקים מפלגה ימנית ליברלית שתנסה לנגוס במנדטים של הקואליציה. בריאיון ברדיו 90FM אמר "צו השעה הוא הקמת גוש ימין לאומי ליברלי כמו בימי בגין ושמיר וכבר יש מספר כוחות שפועלים להקמתו, זה הדגל שאנחנו מרימים וגם ישראל ביתנו ואולי בנט. כולם מדברים עם כולם".