דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הודיע אמש על מותם של החטופים נדב פופלוול בן ה-51, חיים פרי בן ה-79, יורם מצגר בן ה-80 ועמירם קופר בן ה-85, שנחטפו לרצועת עזה מקיבוצי העוטף במהלך אירועי 7 באוקטובר. נסיבות מותם של הארבעה עדיין נבדקות, ובצה"ל מסרו כי הם נהרגו כששהו באותו מקום ובעת תמרון כוחות צה"ל בח'אן יונס. חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) שוחחה היום (שלישי) עם גדי נס ב-104.5FM ומתחה ביקורת חריפה על הגרי.

הסעיף שבמחלוקת בעסקת החטופים: "הדיל" הסודי בין ארה"ב למצרים וקטאר | דיווח
ביקורת חסרת תקדים על בן גביר: "החשש משריפות היה ידוע, באותה שעה העדיף לחגוג"

"בוא תגלה לי מה גורם לדובר צה"ל אתמול להחליש את המורל הלאומי ולשדר תבוסתנות ולומר שארבעת חטופינו, שנחטפו על ידי חמאס המרצח האכזרי, ונהרגו בח'אן-יונס, הוא גם לא יודע בדיוק מתי, אבל הוא כבר ממהר לרמוז שאולי הם נפגעו על ידי חיילינו ויהיה תחקיר. מה היה דחוף להגיד את זה?", תקפה בפתח השיחה.

"דובר צה"ל משרת נרטיב של רצון לקידום הפסקת הלחימה בעזה: 'אם נמשיך להילחם נפגע בעוד חטופים' - מה שלא נכון, מה זה הגלוריפיקציה הזו לחמאס?", המשיכה והוסיפה: "ככה לא מנצחים. מנצחים כשמבינים את המשוואה הבאה: אנחנו הדרג הטקטי של צה"ל מנצח בכל קרב ועדיין אנו כעם נמצאים בתודעת הפסד. חמאס הסדיסטי מפסיד בכל קרב אבל נמצא בתודעת ניצחון. את המשוואה הזו אתה יכול לגדוע רק אם תדבר לאויב בשפתו: אם תכבוש לו אדמות".

"אל תכניס לו נוטלה, קינלי וביסלי בסיוע", אמרה והסבירה: "הדרך להכניע את האויב זה להתיש אותו: לא להכניס לו סיוע, אוכל, מים ודלק".

חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

בהמשך תקפה את שר הביטחון גלנט וצמרת צה"ל: "אני בשונה מכולם אומרת לך שאנחנו מסוגלים לנצח, למה אתם מחכים? יש כוחות צה"ליים פזורים בצפון כבר תקופה ארוכה וממושכת. ממה אתם מפחדים? אני לא כמו שר הביטחון שכל הזמן אומר 'אנחנו נתקוף' - תתקוף כבר! הם מניחים את ההנחה השגויה הבאה: שחיזבאללה מסתכל מה קורה בדרום ובהתאם לזה פועל. אם לא נחזיר את ההרתעה לא משנה כמה קרבות ננצח, לא ננצח בשדה הקרב".

כשנשאלה לגבי התפיסה של הצמרת הצבאית השיבה חברת הכנסת: "הקונספציה פה ולא נעלמה לשום מקום. גמרתי להרכין את הראש שלי בפני בכירי המטכ"ל שהביאו אותנו עד תפיסת 'חמאס מורתע ולא כדאי לו' - שזו תפיסה הזויה".

חיסול חוליית מחבלי חמאס (צילום: דובר צה"ל)

לדבריה, "כדי להשיג מודיעין צריך להטיל מצור, אני אקנה בכסף ובאוכל מודיעין. שמעל על 'חסיד אומות עולם עזתי'? כלום - הם מקבלים ממך הכל! הם מקבלים ממתקים, אוכל וסיוע, פתחנו את כרם שלום, עכשיו גם יש להם רציף לנמל. עוד שנייה הם מדינת טרור בחסות המלחמה ההזויה הזאת!".

הרציף הצף ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
הרציף הצף ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

על הטענה כי יש מחסור בחיילים אמרה גוטליב: "לא מקבלת את זה. אני כשלעצמי לא חושבת שצריך להוריד חדר בתוך בניין - כל הבניין מבחינתי מקבל התרעה. נשארת - דמך בראשך. מי שלא מסוגל לדבר בשפה שלי שלא ינהיג, שלא יהיה בצמרת צה"ל! מי שמרחם על האויב מתאכזר אליי, מאוד פשוט!"

לסיום התייחסה למתיחות ביחסי ישראל וארצות הברית ואמרה כי "ארצות הברית עשויה להחליף אותנו כמעצמה בסעודיה. ארצות הברית-ישראל אלו קשרי אינטרסים, אל תתבלבלו לרגע".