מלחמת חרבות ברזל: בישיבת הסיעה של מפלגת ש"ס שהתקיימה אתמול, נידונה ההצעה הישראלית לעסקת החטופים. בסופה החליטה הסיעה על תמיכה מלאה בהצעה הישראלית, שיש בה צעדים מרחיקי לכת למען השבת החטופים וקיום מצוות פדיון שבויים.

צריך לומר את האמת לציבור: האסון שיפול עלינו אם נפתח במלחמה בצפון | בריק
"המלחמה לא התחילה בעזה": זוכת פרס נובל לספרות במאמר מפתיע

ש"ס תומכת בהצעה ומחזקת את ראש הממשלה וקבינט המלחמה לעמוד בכל הלחצים, להביא את העסקה לידי גמר ולהציל נפשות של רבים מאחינו ואחיותינו הנתונים בצרה ובשביה.

יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: ״אמרתי היום לנציגי משפחות החטופים, כי עמדתנו היא שאין דבר גדול יותר מערך החיים וממצוות פדיון שבויים, מפני שקיימת סכנה אמיתית ומוחשית לחייהם. לפיכך, כל הצעה שתביא לשחרור החטופים, אנחנו נתמוך בה״.

כזכור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר אתמול: אני נפגש עם משפחות חטופים. כולנו רוצים את החטופים הביתה, תפסיקו עם זה". לאחר מכן התייחס בן גביר בהצהרתו לעסקה המסתמנת ופנה לנתניהו: "בשיחה ביני לבין ראש הממשלה, הוא הסכים שאגיע ללשכתו ואצפה בטיוטה. מאז חלפו 48 שעות, שכללו רק מריחות, והרבה עמימות. ואני שואל: אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר? אם העסקה היא אינה מופקרת ואינה כוללת התחייבות לסיום המלחמה למיטוט חמאס - מדוע אתה מסרב להציג לי אותה?".

בן גביר תוקף את נתניהו (צילום :אנה ברסקי)

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו במסע שכנוע היום של חברי כנסת מהליכוד לקראת התקדמות אפשרית במגעים לעסקה ולקראת המשך הקידום של חוק גיוס. נתניהו צפוי להיפגש עם חברי הכנסת אלי דלל וטלי גוטליב שלאחרונה השמיעו לא מעט ביקורת.

השיחות שנתניהו ואנשיו מקיימים עם חברי הכנסת הביקורתיים נועדו להרגיע ולשפר את הלך הרוח בתוך הסיעה, בייחוד - על רקע הכרזת ראשי האופוזיציה על הקמת חמ"ל משותף שמטרתו - לגבש רוב להקדמת הבחירות.

ביום ראשון שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגש עם רבני הציונות הדתית ובהמשך קיים פגישה נוספת, שהוגדרה כ"התייעצות פוליטית עם שורה של מקורבים". במוקד, לדברי גורמים בסביבת סמוטריץ': עצירת העסקה המסוכנת לביטחון ישראל.

מתנועת "השמאל האמוני", נמסר בתגובה: "העמדה האחראית והמוסרית של המפלגות החרדיות הינה ביטוי מובהק למחויבות שלנו - כאנשים דתיים ומאמינים- לערך העליון של פיקוח נפש. עסקה להחזרת החטופים אינה רק צעד מדיני או צבאי, אלא מצווה וחובה מוסרית יהודית מהמעלה הראשונה. לצערנו, אנו עדים לקולות מסוכנים המתנגדים בשם היהדות והדת לעסקה שתביא לשחרור החטופים החיים. 

עמדה זו לא רק שעומדת בניגוד מוחלט לעקרונות המרכזיים של ההלכה היהודית, מתעלמת מקדושת החיים ומתנכרת לערכי הצלה וחסד, היא אף אינה מבטאת את הלך הרוח בציבור. מאז פרוץ המלחמה קיימים קולות רבים במחנה הדתי והחרדי בפרט ובציבור הישראלי בכלל, הקוראים באופן מפורש להשגת עסקה, וחלק מנבחרי הציבור אינם מייצגים את מי שהם מתיימרים לייצג. זוהי פוליטיקה צינית על חשבון חיי אדם. על מנהיגינו לעשות ככל יכולתם לקידום שחרורם. 'כל רגע שמאחר לפדות השבויים היכא דאפשר להקדים הוי כאילו שופך דמים'".