בקטר הגיבו היום (שלישי) למתווה הישראלי שאותו הציג הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, לעסקת חטופים אפשרית עם ארגון הטרור חמאס. "כעת, ההסכם קרוב יותר לעמדות שני הצדדים", נמסר מטעם דובר משרד החוץ המקומי. עוד הוסיפו כי ההצעה הוצגה לארגון הטרור העזתי. 

ביידן: "יש את כל הסיבות לחשוד שנתניהו מאריך את המלחמה מסיבות פוליטיות"
טלי גוטליב רותחת על דובר צה"ל: "מחליש את המורל הלאומי ומשדר תבוסתנות"

באותו הנושא, בישיבת הסיעה של מפלגת ש"ס שהתקיימה אתמול, נידונה ההצעה הישראלית לעסקת החטופים. בסופה החליטה הסיעה על תמיכה מלאה בהצעה הישראלית, שיש בה צעדים מרחיקי לכת למען השבת החטופים וקיום מצוות פדיון שבויים.

השמדת התוואי התת-קרקעי על ידי לוחמי חטיבה 679 ויהל"ם (צילום :דובר צה"ל)

ש"ס תומכת בהצעה ומחזקת את ראש הממשלה וקבינט המלחמה לעמוד בכל הלחצים, להביא את העסקה לידי גמר ולהציל נפשות של רבים מאחינו ואחיותינו הנתונים בצרה ובשביה.

זכור, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר אתמול: אני נפגש עם משפחות חטופים. כולנו רוצים את החטופים הביתה, תפסיקו עם זה". לאחר מכן התייחס בן גביר בהצהרתו לעסקה המסתמנת ופנה לנתניהו: "בשיחה ביני לבין ראש הממשלה, הוא הסכים שאגיע ללשכתו ואצפה בטיוטה. מאז חלפו 48 שעות, שכללו רק מריחות, והרבה עמימות. ואני שואל: אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר? אם העסקה היא אינה מופקרת ואינה כוללת התחייבות לסיום המלחמה למיטוט חמאס - מדוע אתה מסרב להציג לי אותה?".