בית הנבחרים האמריקאי העביר הלילה (בין שלישי לרביעי) הצעת חוק להטיל סנקציות על בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC) בעקבות הבקשה להואצת צווי מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט. ההצעה עברה בקוב של 247 מול 155, כאשר כל 205 הרפובליקנים הצביעו בעד, לצד 42 דמוקרטים.

מייק פנס בוועידת ג'רוזלם פוסט: "חייבים להטיל סנקציות על בית הדין בהאג"

הצעת החוק של בית הנבחרים תחיל סנקציות כלכליות גורפות והגבלות על ויזה על אנשים ושופטים הקשורים ל-ICC, כולל בני משפחתם. למרות התמיכה החזקה בבית הנבחרים, הצעד צפוי לעמוד בפני תקופה קשה יותר בסנאט בראשות הדמוקרטים.

הבית הלבן מתנגד לחקיקה, קורא לה כפעולה מוגזמת ומחוקקים דמוקרטיים תייגו את הגישה כ"רחבה מדי" והזהירו שהיא עלולה להכניס למלכוד את ארה"ב וחברות אמריקאיות שעושות עבודה חשובה עם בית המשפט. זה גם עלול לפגוע בצעדים שננקטו על ידי בית הדין שהם תמכה ארה"ב, כמו למשל צו מעצר כנגד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

המנהיגים הרפובליקנים וגם הדמוקרטים של ועדת החוץ של בית הנבחרים הודו כי הסבירות להפיכת הצעת החוק לחוק בפועל הינה נמוכה והשאירו את הדלת פתוחה למשא ומתן נוסף עם הבית הלבן. הם אמרו כי עדיף שהקונגרס יהיה מאוחד נגד בית המשפט בהאג.

"אנחנו תמיד הכי חזקים, במיוחד בוועדה הזו, כשאנחנו מדברים בקול אחד כאומה אחת, במקרה הזה אל ה-ICC ואל השופטים", אמר יו"ר ועדת החוץ מייק מקול.