הניו יורק טיימס דיווח היום (רביעי) כי ישראל טרגטה בחשאי את המחוקקים האמריקאים בקמפיין השפעה על מלחמת עזה. על פי הדיווח, ישראל שילמה וארגנה את הקמפיין שהתרחש אשתקד ומטרתו הייתה לשכנע מחוקקים אמריקאים ואת דעת הקהל האמריקנית באמצעות מסרים פרו-ישראלים במטרה לעודד תמיכה בפעולותיה של ישראל ברצועת עזה, כך אמרו גורמים רשמיים לניו יורק טיימס.

כלל הפעולות הוזמנו על ידי משרד התפוצות הישראלי, גוף ממשלתי שמחבר בין יהודים ברחבי העולם למדינת ישראל, כך לפי ארבעה גורמים ישראלים ששוחחו עם כלי התקשורת האמריקני, המשרד הקצה כ- 2 מיליון דולר ושכר את חברת השיווק הישראלית ״סטואיק״ (Stoic) כדי להוציא את הקמפיין לפועל, כך לפי מסמכים שנראו ע״י צוות הטיימס.

הקמפיין החל באוקטובר ופעל בעיקר בפלטפורמות x (לשעבר טוויטר), פייסבוק ואינסטגרם שם הופעלו מאות פרופילים מזויפים שהתחזו לאמריקאים כדי לפרסם תגובות פרו-ישראליות. החשבונות התמקדו במחוקקים בארה״ב, במיוחד אפרו-אמריקאים ודמוקרטים כמו חאקים ג׳פריס, מנהיג המיעוט בבית הנבחרים בניו יורק והסנאטור רפאל וורנוק מג׳ורג׳יה כדי להמשיך לממן את הצבא הישראלי. עוד נטען בכתבה של הניו יורק טיימס כי רבים מהפוסטים יוצרו על ידי בינה מלאכותית כמו ChatGPT ויצרו גם שלושה אתרי חדשות, כולם באנגלית, הכוללים מאמרים פרו-ישראליים.

הקשר של ממשלת ישראל למבצע השפעה, אותו אימת הניו יורק טיימס עם ארבעה חברים נוכחיים ובעבר במשרד התפוצות ומסמכים על הקמפיין, לא דווח קודם לכן. FakeReporter, החשבון הישראלי האחראי על מציאת דיסאינפורמציה ברשת, זיהה את המאמץ בחודש מרץ. בשבוע שעבר, Meta, שבבעלותה פייסבוק ואינסטגרם, ו-OpenAI, המייצרת את ChatGPT, אמרו כי גם הם מצאו ושיבשו את המבצע.