משבר קואליציוני: סיעת עוצמה יהודית הודיעה היום (רביעי) כי היא אינה מחויבת למשמעת הקואליציונית כל עוד ראש הממשלה נתניהו לא מציג בפני השר בן גביר את טיוטת ההסכם עם חמאס לעסקת החטופים המסתמנת.

"לאור העובדה שראש הממשלה מסתיר את טיוטת ההסכם עם חמאס הכוללת סעיף של סיום המלחמה, עוצמה יהודית תצביע לפי צו מצפונה ולא תהיה מחויבת לעמדת הקואליציה בהצבעות בכנסת עד שראש הממשלה יפסיק להסתיר את טיוטת ההסכם", נכתב בהודעה.

עם זאת, יש לציין כי עבודת המליאה להשבוע כבר בסיומה, ולא יהיו עוד הצבעות עד יום שני אחר הצהריים. כמו כן רוב ההצבעות במליאה בתקופת המלחמה הן בהסכמה או הסכמה חלקית עם האופוזיציה.

בעוצמה יהודית שומעים את הפרשנויות ומבהירים כי איום האי ציות למשמעת הקואליציונית בהצבעות לא בדיוק איום ריק מתוכן, כפי שמנסים להציגו. ביום שני המליאה צפויה להצביע על החלת דין רציפות על חוק הגיוס. בעוצמה יהודית אומרים כי ישמרושו לעצמם זכות להצביע לפי שיקול דעתם ולא לפי המשמעת הקואליציונית. לפי הגורמים בסיעתו של בן גביר , נעשתה פניה מטעם הנהלת הקואליציה לבטל את ההחלטה (הפניה נענתה בשלילה).

כזכור, בישיבת סיעתו השבוע בן גביר התייחס לעסקה המסתמנת ופנה לנתניהו: "בשיחה ביני לבין ראש הממשלה, הוא הסכים שאגיע ללשכתו ואצפה בטיוטה. מאז חלפו 48 שעות, שכללו רק מריחות, והרבה עמימות. ואני שואל: אדוני ראש הממשלה, מה יש לך להסתיר? אם העסקה היא אינה מופקרת ואינה כוללת התחייבות לסיום המלחמה למיטוט חמאס - מדוע אתה מסרב להציג לי אותה?

"הסיבה להסתרות והמריחות יכולה להיות רק אחת: מדובר בטיוטה של עסקה מופקרת, כפי שהוצגה בידי נשיא ארצות הברית - שכעת יש ניסיון לעשות לה תהליך של הלבנה. לכן אני חוזר על דבריי ואומר לראש הממשלה: אם תחתום על עסקה מופקרת שתביא לסיום המלחמה ללא מיטוט החמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה".