בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכים לנהל מגעים עם מקביליהם האמריקאים במטרה לקבוע תאריך לנאומו של רה"מ בקונגרס. נזכיר כי בתחילת השבוע אתר החדשות האמריקאי "פאנצ'בול ניוז" דווח כי המועד נקבע והנאום יהיה ב-13 ביוני. אולם, בלשכת רה"מ הבהירו כי הנאום לא יתקיים בתאריך זה בשל החג שני של שבועות.

ביידן: "יש את כל הסיבות לחשוד שנתניהו מאריך את המלחמה מסיבות פוליטיות"
מה היה שם? כך השיחה הכושלת של נתניהו עם סאליבן הובילה לנאום ביידן

על פי הגורמים המעורים במגעים, העיכוב בהליך תיאום המועד של נאום ראש הממשלה נובע מהשאיפה של הצד הישראלי לקבוע את הביקור למועד שבו הנשיא ביידן יהיה בוושינגטון, כך שהאפשרות של ההזמנה לבית הלבן תהיה על הפרק, לפחות טכנית. נזכיר כי הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, צפוי להשתתף בפסגת מנהיגי המדינות החברות ב-G7 שתתקיים בבורגו אגנציה שבחבל בפוליה (איטליה).

ביקורו של ביידן באיטליה יחל ב-13 ביוני ויימשך עד 15 ביוני, משמעות הדבר: אם נתניהו יגיע לוושינגטון במועד המופיע בדיווח של "פאנצ'בול ניוז", הוא לא ייפגש עם ביידן. 

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

גורמים בסביבת נתניהו אומרים כי הרצון הוא - לקבוע תאריך לביקור למועד הכי קרוב בין האפשריים, במהלך חודש יוני, ולא לדחות להמשך הקיץ גם בשל המצב בארץ, וכן - בשל התקרבות הבחירות לנשיאות ארה"ב. השאיפה מבחינת ישראל היא לקבוע את הביקור לשבוע שבין 16 ל-22 ביוני. מי שמנהל את המגעים לקביעת תאריך הביקור הוא השר רון דרמר.

יש לציין כי בפעם הראשונה ראש הממשלה ופמלייתו צפויים לטוס לביקור בחו"ל במטוס " כנף ציון", המטוס הנשיאותי שנרכש ושופץ במטרה לשמש את ראש ממשלת ישראל ואת נשיא המדינה לטיסות הרשמיות מחוץ לגבולות המדינה.