ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (רביעי) בקרית שמונה ונמנע מלהיפגש עם ראש העיר וצוותו. מנכ"ל עיריית קרית שמונה יורם ביטון שוחח הערב עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM ומתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה: "אנחנו לא מעניינים אותו. אנחנו משעממים אותו. אנחנו מפריעים לו, מציקים לו. אנחנו כנראה נטל עליו".

בלשכת רה"מ חוששים: נתניהו לא יפגוש את ביידן בביקור בארה"ב
יש מה ללמוד מאירלנד: הדרך שתוביל את ישראל לניצחון ואת חמאס לכישלון מהדהד

"שמונה חודשים הוא (נתניהו) לא דיבר עם ראש העיר, הוא לא הגיע לקרית שמונה", אמר ביטון בפתח השיחה. מבקר המדינה היה השבוע, זו פעם שנייה שלו, נשיא המדינה הגיע, בני גנץ הגיע כמה פעמים, יאיר לפיד הגיע, שר הפנים, ופוגשים את ראש העיר בחמ"ל ביחד עם מנהלי אגפים, מנהלי מחלקות, ביחד עם כולם והם באים עם האנשים שלהם והיועצים שלהם ומנסים לפתור בעיות ולהבין. הוא (נתניהו) אפילו טלפון אחד... אני וידאתי את זה עם אביחי (שטרן, ראש העיר) לפני כמה דקות, הוא לא דיבר איתו מתחילת המלחמה, שיחה אחת". 

זירת פגיעת רקטה בקרית שמונה (צילום :ארז בן סימון)

איך אתה מסביר את זה?
"לא מעניין אותו. כשמעניין אותך מישהו, כשאתה מזדהה עם מישהו, גם אם מישהו חלילה חולה, קורה משהו, אתה מרים טלפון. לא מעניין אותו. איך הוא אמר פעם לאורנה פרץ 'את משעממת', אנחנו לא מעניינים אותו. אנחנו משעממים אותו. אנחנו מפריעים לו, מציקים לו, כאילו שאנחנו נטל עליו". 

"לא רק הוא, הם גם מונעים משרים אחרים להגיע", הוסיף. "יש כמה אמיצים שכן מגיעים. מי שמגיע לקרית שמונה אלה שרים מש"ס, עוצמה יהודית, מפלגות אחרות. שרים של הליכוד לא מגיעים, יש כאילו איזשהו חרם. במי הם פוגעים? באביחי? בי? הם פוגעים בתושבים". 

שריפה בקרית שמונה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
שריפה בקרית שמונה - מלחמת חרבות ברזל (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

כמה תושבים יחזרו?
"התקשר אליי לפני כשבועיים תושב ותיק בעיר שהתפנה לאור עקיבא, הוא אמר לי 'לאן אני רושם את הילדים ב-1 בספטמבר? ברור לך שאם הם יתחילו ב-1 בספטמבר באור עקיבא, אני לא אוציא אותם אחר כך משם'. אמרתי לו 'אני לא יודע מה להגיד לך'. משרד החינוך בסוף אפשר רישום כפול גם לקרית שמונה וגם לכל אחד בעיר שלו, אבל ב-1 בספטמבר אנחנו לא נחזור לעיר והאוכלוסייה החזקה לא תחזור. לאן הם יחזרו? למקום שאין ביטחון, 2.5 מיליון שקל לא מסוגלים לתת לחדר מיון, אני לא מבין את זה. זה הזלזול הכי קשה חדר המיון, בשרפה הזאת, בנס ניצלו אנשים, ארבעה עובדים שלנו בכיתת הכוננות פונו בגלל שאיפת עשן ואין לנו חדר מיון לקבל אותם".