היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה פרסמה היום (רביעי) את התייחסותה לעתירה של השר דודי אמסלם המבקשת לגייס את בני החברה הערבית לצה״ל.

בתגובה הובהר כי מדיניות גיוס בני האוכלוסייה הערבית מונחת לפתחה של הממשלה ובאפשרותה לבחון את שינוייה. "באפשרות השר אמסלם לפנות לחברי הממשלה שבה הוא חבר בעניין זה", נמסר.  כזכור, השר אמסלם עתר לבג"ץ נגד שר הביטחון יואב גלנט בדרישה לגייס לצה"ל גם את ערביי ישראל. 

"החלטתי לעתור לבג"ץ מכיוון שציבור הערבים בישראל זכאי לזכויות שמקבל כל אזרח ישראלי, אולם לא נושא בשוויון בנטל בכל הנוגע לחובת הגיוס לצבא. אני לא בונה על המוסד הזה, שאני קורא לו היכל הצבועים, אבל מעניין אותי לראות כיצד יצליחו לברוח הפעם מקבלת החלטה, אחרי ההחלטה שקיבלו בנוגע לגיוס חרדים". בעתירתו, אמסלם מציג את עצמו לפחות שלוש פעמים כחבר כנסת, בעוד שהוא התפטר מהכנסת לפני שנה ואינו מכהן בה".

דודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

השר אמסלם טען בעתירתו שאי גיוס ערבים פוגע בדמוגרפיה ומקשר זאת לגיל הפוריות. "שנות השירות של המשרתים שירות ביטחון חופפים לשנים של הפוריות הטבעית, מה שמשפיע על היחס בין מידת הילודה אצל המשרתים ובין מידת הילודה אצל הערבים שאינם משרתים", כתב. "זאת בנוסף להשפעה הדמוגרפית מהמספר הכואב של הנפגעים במהלך שירות הביטחון".