ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, התראיין הבוקר (חמישי) לניסים משעל וגאולה אבן־סער ב-103FM והגיב על בחירתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לערוך סיור בקריית שמונה בליווי מועמד הליכוד לראשות העירייה, אלי זפרני, ולוותר על מפגש עם ראש העיר.

דרמה משפטית: אהרן ברק התפטר מתפקידו כשופט בהאג
בעל הבית? בן גביר עורר סערה - בלשכת רה"מ מיהרו להכחיש

התקשר להתנצל?
"לא, אבל זו לא ההתנצלות. הסיפור הוא לא האגו שלי או פגיעה בתושבי קריית שמונה. זה שראש ממשלה בזמן מלחמה, אולי מהקשות שידעה המדינה, בטוח הארוכה ביותר, שמעל למאה אלף תושבים בצפון עקורים מבתיהם, במקום להתעסק בניצחון המוחלט - עסוק להוציא מכתב על שימוש בסרטונים ומשאבי הרשות כתעמולת בחירות, ולמחרת בבוקר מתייצב לעשות את אותה תעמולה עם מועמד הליכוד".

עוד הסביר, "ידעתי בבוקר, חייג אליי מנהל אגף החירום והביטחון, אמר לי 'אתה יודע שראש הממשלה מגיע?', וככה גיליתי את זה. ביקשתי מהלשכה לבדוק רגע, אף אחד לא דיבר איתנו. מהלשכה שלי ניסו להשיג כל גורם אפשרי מהלשכה לדעת אם זה קורה או לא, לא הצלחנו להשיג אותם, ואז אתה רואה חצי שעה אחרי את הפרסום של התמונות".

בנימין נתניהו בקריית שמונה (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
בנימין נתניהו בקריית שמונה (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

"שלא ייפגש איתי, שייפגש עם מנהלי אגפים, מנהלי האזורים שפזורים בכל רחבי הארץ", אמר שטרן, "שישמע מה באמת הצרכים, מה עובר על תושבי קריית שמונה, את בעיות הרישום לשנת הלימודים הבאה. המון תושבים מבולבלים, לא יודעים אם רושמים את הילד בקריית שמונה או ביישוב שהם נמצאים. כמובן שהיישובים אומרים להם 'אנחנו לא רוצים אתכם, קודם הילדים שלנו'".

הוא שיתף כי "היום כבר יש משהו בסביבות ה־1,500 תושבים שנשארו בעיר מתוך 24 אלף. הם פזורים היום מעל ל־300 בתי מלון. אם אנחנו מכלילים את הפינוי העצמאי, אנחנו פזורים ב־460 יישובים במדינת ישראל - מצב לא נורמלי. הקמנו ארבעה בתי ספר של מפונים, מיסודי עד תיכון, מעונות יום לתינוקות. לנסות להמשיך ולתת את הרציפות, התושבים בסוף מכירים את ראש העיר, אנחנו האבא והאמא שלהם".

עוד הוסיף, "כשאין לי תשובות עבורם, למה 8 חודשים אנחנו עדיין שומעים גמגומים? ישבנו מספיק זמן בשקט, לא הגיוני שעד היום אין אפילו תוכניות ואף אחד לא יודע מה המטרות בצפון. יש גם סקר שעשתה מכללת תל חי וגם מחקר שאנחנו עשינו ולצערי בשניהם עולה תמונה מאוד מדאיגה - 40 אחוזים מתושבי קריית שמונה הודיעו שהם לא חוזרים הביתה. 13 אחוזים אמרו שלא משנה מה הם לא חוזרים. זה כנראה יותר, אנשים לא יעבירו את הכתובת כי יש פיצויים, ביום שזה ייגמר נראה עוד יותר אנשים. עוד 18 אחוזים השיבו שבסבירות גבוהה לא יחזרו".

מפוני קריית שמונה (צילום:  איל מרגולין, פלאש 90)
מפוני קריית שמונה (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)

בנוגע לדברי ראש הממשלה נתניהו בביקורו בקרית שמונה, אמר שטרן: "אנחנו שומעים את זה כבר 8 חודשים, די, אולי הגיע הזמן שנשמע פחות דיבורים ויותר מעשים? אנחנו נלחמים מול מדינת לבנון, חיזבאללה חלק מהפרלמנט שלו, ואנחנו בתופסת. אנחנו עושים עוול, אנחנו רק מגדילים את המפלצת ועוזרים לו למתג את עצמו כמגן לבנון".

"במקום להפציץ מטרות חיזבאללה - על כל טיל שעף לעבר ישראל יהיו עשרות טילים על הרי לבנון. אפשר להפציץ יעדים כמו נמלים, תחנות כוח, גשרים, כבישים ולגבות את המחיר ממדינת לבנון. כשאנחנו נשים תג מחיר כזה שעל כל טיל זה יהיה המחיר שהם ישלמו - נגרום להם להבין שמי שמביא עליהם את ההרס והחורבן זה חיזבאללה", סיכם.