ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמיוצג על ידי עו"ד אוריאל ניזרי, הגיש אתמול לבית משפט השלום ברמלה תביעת לשון הרע ודרישה לפיצוי בגובה חצי מיליון שקלים נגד הפעיל הפוליטי עו"ד גונן בן יצחק והעיתונאים אורי משגב ובן כספית.

היום (רביעי) התייחס בן יצחק לתביעה וטען כי "ראש ממשלת ישראל נתניהו שולח את חיילינו לשדה הקרב. מקבל או לא מקבל החלטות גורליות לעתידה של מדינת ישראל. קיימת חובה לדעת את מצבו הרפואי האמיתי. זו אינה הוצאת לשון הרע, זו זכות הציבור לדעת. אם נתניהו חושב שהוא יאיים עלי, על אורי משגב או בן כספית באמצעות התביעות שלו, או ישתיק אותנו, הוא לא בכיוון. קראתי את כתב התביעה. ראיתי בימי חיי מסמכים ברמה קצת יותר גבוהה. נתניהו מחזק את החשש שהוא לא כשיר, כאשר הוא מוצא זמן ביום שבו שני חיילים מגדוד נצח יהודה שנהרגו בקרב מובאים לקבורה, לחתום על יפוי כוח לתביעת סרק, אבל להשתתף בלוויה אין לו זמן. טוב, הוא עסוק במלחמה (נגד מי שמתנגד לו)".

עו''ד גונן בן יצחק (צילום: באדיבות המצולם)
עו''ד גונן בן יצחק (צילום: באדיבות המצולם)

העיתונאי אורי משגב כתב אתמול בחשבון הפייסבוק שלו: "יודעים מה נתניהו עשה אתמול כשהצפון בער וחמישה חטופים מתים נקברו? הגיש תביעה באמצעות העילוי המשפטי אוריאל חור נזרי נגדי ונגד חברי בן כספית וגונן יצחק בנוגע לפרסומים שונים ביחס למצבו הבריאותי".

כאמור, על פי לשון התביעה, השלושה פרסמו "מידע שקרי ומרושע נגד ראש הממשלה, אשר עניינו הצגת מצגי שווא בדבר מצבו הבריאותי, כל זאת תוך הפצת שקרים זדוניים, מרושעים וחמורים ביותר, אשר כוללים קביעות עובדתיות כגון: רה"מ חולה בסרטן הלבלב, אינו כשיר ועוד. דברים שהינם שקר וכזב. רה"מ הינו אדם בריא לחלוטין לגילו".