במערכת הפוליטית ממתינים לפרישת בני גנץ ומפלגתו מהממשלה, בהתאם לדד-ליין (8.06) שגנץ נתן במסגרת האולטימטום שלו לנתניהו. אולם, לא בקואליציה ולא במפלגתו של גנץ בטוחים כי הפרישה אכן תתרחש בהתאם ללו"ז המקורי. בתוך כך, המחנה הממלכתי נועד הערב (חמישי) בישיבה סגורה ובסיום הישיבה לעת עתה אין שינוי בתוכניות.

האולטימטום של גנץ והאיומים מימין: הממשלה ניצבת בפני חודשיים גורליים
לפיד נגד גנץ: "היינו יכולים להיות 5 חודשים אחרי עידן נתניהו"

שר בממשלה ששוחח עם בכיר במפלגת "המחנה הממלכתי" טוען כי לא קיבל תשובה ברורה לשאלתו: "האם גנץ פורש מהממשלה , כפי שהוא הכריז, עד מוצאי שבת הקרוב?" לדברי השר, התשובה הייתה : "הכל בתוקף, כפי שאמרנו, אנחנו לא בכיוון", אך לא ניתנה תשובה קונקרטית. בימים האחרונים מעגלים הקרובים לבני גנץ שוררת אי ודאות באשר לדד-ליין לפרישה מהממשלה. הכוונה היא להיצמד לתכנית המקורית ואכן להודיע על הפרישה, אולם לאור ההמתנה המתארכת לתשובה רשמית של חמאס להצעת העסקה, לאחרונה עלתה האפשרות של דחיית במועד האחרון לפרישה.

ישיבת קבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
ישיבת קבינט המלחמה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

לדברי הגורמים המעורים בנעשה בסביבת גנץ :"ההתייעצויות מתקיימות כל הזמן,  ההחלטה לא השתנתה -  לפרוש אם לא מתרחשת דרמה. הבעיה היא כי תשובת חמאס יכולה להגיע כבר אחרי 8.06 ואם התשובה תהיה חיובית, נוכחותם של גנץ ואיזנקוט בקבינט תהיה נחוצה. לכן נשקלת האפשרות להמתין עד שהתמונה תתבהר".

יצוין כי ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהייתה אמורה להתקיים היום (חמישי) נדחתה ליום ראשון. גורמים בקואליציה טוענים כי הדחיה היא מסר של נתניהו לגנץ - אם הדד-ליין נותר על כנו, אזי הדיון הקרוב של הקבינט יתקיים כבר ללא שרי המחנה הממלכתי. אם בני גנץ ומפלגתו אכן יעזבו את הממשלה, הערכה היא כי  השרים בן גביר וסמוטריץ ידרשו לקבל חברות בקבינט המלחמה במקום גנץ ואיזנקוט הפורשים. אולם, בסביבת נתניהו אומרים כי ראש הממשלה לא מעוניין בכך ובמקרה של פרישת המחנה הממלכתי יודיע על פירוקו של קבינט המלחמה.