יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, ימסור מחר (מוצ״ש), הצהרה לתקשורת בשעה 20:40 באולם 'רקפת' בכפר המכביה. כזכור, מחר יפקע תוקפו של האולטימטום אותו הציב גנץ לפני כשבועיים כתנאי להישארות בממשלה, ולכן ההערכה היא שגנץ יודיע מחר על יציאתו מהקואליציה.

כזכור, גנץ קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד בשישה יעדים שהציב באשר להמשיך המלחמה, כשאחד מהם קשור לחוק הגיוס, וכן הציב דד-ליין: ה-8 ביוני. אם לא יעמוד בו - גנץ הודיע כי יפרוש מהממשלה.

"כבר ביום הארור ההוא, חבריי למחנה הממלכתי ואני הודענו לבנימין נתניהו שאנחנו מוכנים להיכנס מתחת לאלונקה. לא דרשנו משרות. כל שרצינו, הוא לשרת את מדינתנו ואת עמנו. במשך חודשים ארוכים האחדות אכן הייתה אמיתית ומשמעותית. היא מנעה טעויות קשות, הביאה להישגים גדולים, והשיבה הביתה מעל מאה חטופות וחטופים. יחד עמדנו בקשיים המערכה, נסכנו באומה רוח טובה ואיתנה – והענקנו ללוחמים בחזית תחושה של גיבוי שותפות גורל", אמר.

 "אבל בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו. מיעוט קטן השתלט על גשר הפיקוד של הספינה הישראלית והוא מוביל אותה אל עבר חומת סלעים. התייצבתי כאן היום - כדי לומר אמת. והאמת קשה: בעוד שחיילי ישראל מגלים גבורה עילאית בחזית - חלק מהאישים אשר שלחו אותם לקרב מתנהלים בפחדנות וחוסר אחריות", המשיך.

"בעוד שבמנהרות האפלות של עזה החטופות והחטופים עוברים ייסורי שאול – יש מי שעוסקים בהבלים. בעוד שעם ישראל מתעלה על עצמו – חלק מהפוליטיקאים חושבים על עצמם. אל תוך קודש הקודשים של בטחון ישראל החלו לחדור שיקולים אישיים ופוליטיים. על כולנו להבין ולהפנים: נכון - מלחמה מנצחים בנחישות ובכוח בשדה הקרב. נכון - מלחמה מנצחים מתוך אהבת-ישראל, מתוך מחויבות למורשת-ישראל, ומתוך דבקות באחדות ישראל. ולצד זאת: מלחמה מנצחים רק עם מצפן אסטרטגי ברור – ומציאותי", אמר.

"מלחמה מנצחים רק כאשר כל הישראלים תורמים את חלקם ומשתתפים במאמץ המלחמתי", אמר בהתייחס לחוק הגיוס. "לא פשוט עבורי לעמוד פה היום. אך זו חובתי. לאחר שעשיתי יחד עם חבריי, כל שיכולתי  בחדרים הסגורים. אני ניצב כאן היום ואומר לכם: נדרש שינוי – כאן ועכשיו".

"אני מאמין באחדות. אבל האחדות חייבת לבוא במעשית. אחדות לא יכולה להיות עלה תאנה לקיפאון בניהול המלחמה. על קבינט המלחמה יש לממש על ה-8 ביוני תוכנית פעולה: להשיב הבייתה את החטופים, למוטט את שלטון החמאס, לפרז את רצועת עזה ולהבטיח שליטה ביטחונית ישראלית", אמר בהתייחס לשליטה ביום שאחרי בעזה. לאמץ מתווה שכל הישראלים ישרתו ויתרמו במאמץ הלאומי".