לשכת מזכ״ל האו״ם עדכנה היום (שישי) את שגריר ישראל לאו״ם גלעד ארדן על החלטתו של מזכ״ל האו״ם להגדיר את צה״ל כארגון צבאי ש״ביצע הפרות״ כלפי ילדים באזורי סכסוך במסגרת דו״ח שהוא צפוי לפרסם בנושא בימים הקרובים. 

השגריר ארדן הביע מחאה על ההחלטה בשיחה עם ראש לשכת מזכ״ל האו״ם ואמר כי ״מי שנכנס היום לרשימה שחורה זה מזכ״ל האו״ם, שמעודד ומתמרץ טרור ופועל מתוך שנאה לישראל״. 

בדו״ח הקרוב של מזכ״ל האו״ם בנושא ילדים באזורי סכסוך צפוי צה״ל להופיע ב״רשימה שחורה״ המצורפת כנספח לדו״ח הכוללת מדינות וארגונים חמושים שלא נקטו באמצעים המספקים לשיפור הגנה על ילדים. 

״אני מזועזע מההחלטה המבישה של המזכ״ל. זו החלטה לא מוסרית שמסייעת לטרור ונותנת פרס למחבלים. שיתבייש לו!״, אמר ארדן בשיחה עם ראש לשכת מזכ״ל האו״ם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף: "האו"ם הכניס את עצמו היום לרשימה השחורה של ההיסטוריה כשהצטרף לתומכים במרצחי החמאס. צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם ושום החלטה הזויה של האו"ם לא תשנה זאת".

שר החוץ ישראל כ"ץ הוסיף: ""ישראל דוחה בשאט נפש החלטת מזכ״ל האו״ם  בדבר הכללת צה״ל ברשימה שחורה של מדינות  וגופים הפוגעים בילדים בזמן סכסוך. לצעד זה תהיינה השלכות על יחסי ישראל עם האו״ם".