יושבת ראש בית הנבחרים לשעבר של ארצות הברית, ננסי פלוסי, מתחה ביקורת חריפה בריאיון ל-CNN נגד ההזמנה שנשלחה לראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס בחודש הבא. 

נאום נתניהו בקונגרס: המועד לא מקרי - למה דווקא ה-24 ביולי?

פלוסי אמרה בריאיון כי לא הייתה מזמינה את נתניהו. "אני חושב שזה לא בסדר", אמרה פלוסי", למען האמת, לא אישרתי את הזמנתו בפעם האחרונה אבל הדובר לבדו הזמין אותו מבלי להתייעץ. הוא בא ומתח ביקורת על הנשיא אובמה ואני חשבתי שזה לגמרי לא הולם. אני מרגיש שזה מאוד עצוב שהוא הוזמן, אבל מי יודע עד אז - הוא עדיין יהיה ראש ממשלה? אנחנו צריכים לעזור לישראלים להזיז אותו". 

"הלוואי שהוא יהיה מדינאי ויעשה מה שנכון לישראל. כולנו אוהבים את ישראל. כולנו נלחמנו למען ישראל. 7 באוקטובר היה נורא. חמאס הוא ארגון טרור, הם מסורים להשמדת ישראל. יש לי חילוקי דעות ברורים ועמוקים עם ראש הממשלה... אבל בגלל שהיחסים של ארה"ב עם ישראל הם חזקים כברזל הצטרפתי לבקשה של צ'אק שומר", אמרה.

ננסי פלוסי  (צילום: רויטרס)
ננסי פלוסי (צילום: רויטרס)

עוד אמרה כי "אני לא חושבת שזו החלטה נבונה, אבל אני מכבדת אנשים אחרים שיש להם דעה משלהם על זה. וצ'אק הוא תומך חזק של ישראל, כמוני. בגלל שאני לא תומכת בנתניהו לא אומר שאנחנו לא תומכים בישראל. אבל אני לא שופטת שום הזמנה של מישהו או נוכחות של מישהו. ושוב... לישראל אין חבר טוב יותר מצ'אק שומר. אז אני מכבדת את הדעה שלו, אני לא בהכרח שותפה לה".

כאמור, יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון, ומנהיג המיעוט בסנאט, מיץ' מקונל, הודיעו אמש כי ראש הממשלה ינאם בקונגרס האמריקאי בתאריך ה-24 ביולי. נתניהו הוזמן בשבוע שעבר באופן רשמי על ידי יו"ר הקונגרס האמריקאי מייק ג'ונסון לנאום בפני שני בתי הנבחרים בוושינגטון. בנאומו הצפוי, יהפוך ראש הממשלה למנהיג הזר הראשון שינאם על בימת הקונגרס ארבע פעמים, זאת על אף המחלוקות בינו לבין ממשל ביידן בכל הקשור למלחמה בעזה.