ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שבת) דברים, לאחר מבצע שחרור החטופים הדרמטי, שבו חולצו שלומי זיו, אנדרי קוזלוב, נועה ארגמני ואלמוג מאיר. "זהו יום מרגש מאין כמוהו לכל אזרחי ישראל ולרבים בעולם ויום מרגש לי אישית. פגשתי את אנדרי שלומי אלמוג ונועה. אמרתי להם ברוך שובכם הביתה. פגשתי את המשפחות שלהם שוב. רעייתי ואני נפגשנו איתם פעמים רבות. חיבקתי אותם. יעקב אבא של נועה חגג את יום ההולדת שם ליד ביתו שחזרה מהשבי והוא אמר קיבלתי את המתנה הכי טובה שיכולתי לקבל", ציין. 

גיבור ישראל: מת מפצעיו, ארנון זמורה, לוחם ימ"מ שחילץ את החטופים
כל שכן נבחן בקפידה: פרטים חדשים על החילוץ הדרמטי של ארבעת החטופים
שובר לב: שלומי זיו שחולץ שאל לשלומו של חברו שנרצח בנובה - אשתו נמנעה מלהגיב

הוא התייחס לדברים שסיפר לו אנדרי, שחולץ מהשבי: "אנדרי סיפר שהייתה לו מחברת בשבי וכל יום הוא היה כותב שורה אחת. הם אומרים שזה כאילו נולדנו מחדש וזה באמת מה שקרה. אני רוצה לחזור ולהבהיר. אנחנו נחזיר את כולם. גם עכשיו אנחנו עובדים על עוד החזרות".

ההודעה לאימו של החטוף אלמוג מאיר על חזרתו (צילום :רשתות חברתיות)

על הקושי שבמבצע מסוג זה, אמר: "כשהמבצע הזה הובא לידי לאישור סופי ביום חמישי בערב ידעתי שהוא מאוד מורכב ומאוד מסוכן. המרחק בין הצלחה לכישלון קטן כחוט השערה. למרות זאת אישרתי אותו ללא היסוס, מפני שאני סומך על צה״ל, השב״כ, משטרת ישראל. על הלוחמים הגיבורים. וכשאני שמעתי היהלום בידינו, הלב התרחב בגאוות אין קץ וגם באנחת רווחה. זה מבצע הרואי שיירשם בתולדות הגבורה של מדינת ישראל".

הגעת החטופים שחולצו לבית החולים שיבא  (צילום: אבשלום ששוני)
הגעת החטופים שחולצו לבית החולים שיבא (צילום: אבשלום ששוני)

עוד הוסיף: "המבצעים כרוכים בכאב אישי נורא. אחד מטובי בנינו, פקד ארנון זמורה ז"ל, אני יודע איזה כאב עובר על משפחתו ואני יודע שתהילת עולם קשורה בזיכרון יקירם שנפל. הוא וחבריו זקפו את קומת העם. צה"ל יכול להגיע לכל מקום. אנחנו נחזיר את כל חטופינו בדרך זו או בדרך אחרת".