ברקע מבצע חילוץ החטופים מרצועת עזה, יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, דחה היום (שבת) את ההצהרה המיוחדת שתכנן לקיים הערב, עם תום האולטימטום שהציב לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לאפשרות של פרישה מהממשלה.

"רק כשיש הצלחות הוא פתאום מופיע": אחות החטוף זועמת על נתניהו | בלעדי
ארצות הברית לחצה על קטאר לאיים על חמאס - וחטפה סטירה מצלצלת

בעקבות זאת, ראש הממשלה נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זו העת לאחדות ולא לפילוג. עלינו להישאר מאוחדים בתוכנו אל מול המשימות הגדולות שעומדות בפנינו. אני קורא לבני גנץ - אל תצא מממשלת החירום. אל תוותר על האחדות".

גנץ ונתניהו לאחר הקמת ממשלת החירום (צילום: נועם רבקין פנטון)
גנץ ונתניהו לאחר הקמת ממשלת החירום (צילום: נועם רבקין פנטון)

השר בני גנץ השיב: "יש לנו סיבה לשמוח. יש לנו במה ובמי להיות גאים. אפשר לדמיין את הלם המשוחררים שברגע השתנה שוב עולמם, והפעם לטובה. חבריי ואני, יחד עם כל עם ישראל, שמחים עם משפחות השבים ומחזקים בעת הזו את המשפחות שעדיין ממתינות לשובם של יקיריהן". 

"לצד שמחת ההישג המוצדקת צריך לזכור, כי כלל האתגרים איתם מתמודדת ישראל, באשר להשבת יתר 120 החטופים והחטופות, ובאשר ליתר האתגרים הביטחוניים בכלל זירות המלחמה, מול האיזור, מול העולם כמו גם מבית פנימה - נותרו כשהיו. ולכן, אני אומר לראש הממשלה ולכלל ההנהגה – גם היום עלינו להביט באחריות על איך נכון ואפשר להמשיך מכאן", ציין.

יו״ר ש״ס, אריה דרעי, כתב בתגובה: "בהזדמנות זו אני קורא לשר בני גנץ, לחזור בו מכוונתו לפרוש מהממשלה. זו לא העת לבחירות. ישראל עדיין בעיצומה של מערכה מאתגרת בדרום ובצפון והאחדות הפנימית בתוכנו היא קריטית להמשך ניהול המלחמה, בחזית ובעורף. רק ביחד ננצח".

יעקב, אביה של נועה ארגמני, במפגש עם שחרורה (צילום: דובר צה''ל)
יעקב, אביה של נועה ארגמני, במפגש עם שחרורה (צילום: דובר צה''ל)

עם זאת, נראה כי בתוך המחנה הממלכתי לא מתרגשים ממה שנראה כמו ניסיון לנצל את האירוע המשמח למטרות פוליטיות. בסביבת גנץ אמרו למעריב כי "עם כל השמחה והאושר, מחר בבוקר המדינה תקום לאותו מצב בדיוק שבגללו גנץ החליט לסיים את שותפותו עם הממשלה". למעשה, ההחלטה לא השתנתה, ואם לא יתרחש אירוע דרמטי ברמה האסטרטגית גנץ צפוי להודיע על פרישתו בימים הקרובים.

כאמור, במבצע שהתקיים היום במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה, לוחמי ימ"מ חילצו את החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ז'אן ואנדרי קוזלוב בעודם בחיים. מצבם הרפואי תקין והם הועברו להמשך בדיקות רפואיות במרכז הרפואי ‘שיבא׳ תל השומר. במהלך המבצע נהרג פקד ארנון זמורה ז״ל, מפקד ולוחם בימ״מ.