חבר הקבינט המדיני ביטחוני שר האנרגיה, אלי כהן (הליכוד), שוחח עם גדי נס ב-104.5fm על  מבצע ארנון לחילוץ ארבעת החטופים מעזה.

דיווח דרמטי: נועה ארגמני הוחזקה ע"י אחד מעורכי אל ג'זירה   
מחופשת לאישה ערבייה: הסיפור שלא סופר על נועה ארגמני   

תיעוד מחילוץ החטופים 8.6.24 (צילום: דובר צה''ל)
תיעוד מחילוץ החטופים 8.6.24 (צילום: דובר צה''ל)

בפתח השיחה אמר השר: "יש לנו עם נפלא, רואה את ההתגייסות של החיילים והחיילות הגיבורים שלנו. ראיתי בתקופת המלחמה את עם ישראל, איך הוא נרתם. כשהייתי שר החוץ ראיתי איך מילאנו מטוסים בכאלה שקיבלו צו שמונה וכאלה שלא".

בהמשך השיחה סיפר על המפגש עם משפחות החטופים שזכו לפגוש אתמול (שבת) את בני משפחתם לאחר שמונה חודשים: "כשאתה פוגש אותם אתה רואה עד כמה הם רוצים לפגוש את היקירים שלהם", והוסיף: "אצלנו כל אחד זה עולם ומלואו, נעשה כל מה שנשדרש על מנת להחזיר את כל החטופים עד האחרון שבהם".

תיעוד מתוך בטן מסוק בו חולצה נועה ארגמני (צילום :דובר צה"ל)

שמענו את ההודעה של החמאס שהם הולכים להקשיח את היחס כלפי החטופים שלנו. השר כהן השיב: "הם הבינו ששעון החול פועל נגדם, אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים אנחנו פועלים בכל מקום ויכולים להגיע לכל אחד, בכל נקודת זמן. לכן, אני חושב שהלחץ הצבאי הוא חשוב, נמשיך בו".

כהן הוסיף "צריך להבין שעם החמאס צריך לנהל משא ומתן תחת אש - זאת הדרך היחידה. אנחנו צריכים מצד אחד להחזיר את החטופים ומצד שני להבטיח שלא נהיה בנקודה שבה החמאס יישאר על כיסאו ביום שאחרי. את זה כמובן לא נאפשר", הוסיף: "פועלים לעסקת חטופים אבל, לא נסכים למצב שבו החמאס יוכל להישאר ביום שאחרי, סינוואר גזר על עצמו גזר דין מוות".

אלי כהן  (צילום: אורן בן חקון פלאש 90)
אלי כהן (צילום: אורן בן חקון פלאש 90)

עוד סיפר: "בסוף שבוע שעבר ביקרתי בצפון, הייתי בקריית שמונה, נפגשתי עם ראש העיר". המשיך: "הולך לדרוש היום בישיבת הקבינט שהגיע הזמן להסיר את הכפפות בצפון, מספיק עם התגובות המידתיות. צריך להכות בצורה עוצמתית ולגבות מחיר מחיזבאללה - רק כך נוכל לשקם את ההרתעה, להחזיר את הביטחון ולהשיב את תושבי הצפון לבתיהם. באזור שלנו מבינים רק דבר אחד- כוח".

בסיום דבריו אמר: "אכן פעולה בצפון היא מורכבת, אך בעיניי, היא מחוייבת מציאות. לא ניתן להשלים יותר עם זה שכ-60 אלף איש לא נמצאים בבתיהם, לא ניתן להשלים עם תקיפות חוזרות ונשנות. נכון שנהרגו כ-300 פעילי חיזבאללה - אותי זה לא מספק ולכן הם צריכים לשאת באחריות של תוצאות מעשיהם".

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברחד.