ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה לפרישתו הצפויה של יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, בהצהרה שימסור הערב.

דיונים בכנסת לאחר השריפות בצפון: "אולי פעם אחת נראה את הנולד?"
הח"כית לשעבר זעזעה את אם החטופה: "גם אנחנו בימין עברנו דברים איומים"

במהלך הישיבה נתניהו אמר לשרים בתקיפות: "בעיצומה של מלחמה גנץ רוצה לפרוש מהממשלה" והוסיף כי "הגיע הזמן להפסיק עם הפוליטיקה הקטנה". עוד אמר, "קודם כל צריך איחוד כוחות בתוך השולחן הזה. צריך לצאת מהפוליטיקה הקטנה סביב השולחן ומבחוץ. האתגרים הם עצומים, הם לא קטנים, אי אפשר להתמסר לפוליטיקה הקטנה. אני פונה לכל אחד ואחד - גם למי שאינו נמצא פה וכן אנחנו נדבר בפורומים המתאימים".

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו בישיבת הממשלה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במקביל, השר איתמר בן גביר אמר בוועידת מרכז השלטון המקומי MUNI EXPO 2024 "תקומה ישראלית" כי "הסכמנו שהוא ייכנס לממשלה, וחשבנו שהוא בא ליצור אחדות, אבל בפועל הוא בא כדי ליצור כאוס ולקדם את האג'נדה הפוליטית שלו. אני אומר לו - בני, לך לשלום . אם מביאים עסקה מופקרת ומרימים דגל לבן – אני לא שם. אני שמח שכרגע אנחנו לא במצב הזה, ושאין עסקה מופקרת. אחרי שהם יצאו, אני אעדכן מה הדרישות שלי".

איתמר בן גביר על פרישת בני גנץ (צילום: ללא)

על הדרישות מנתניהו אמר כי "אני אדרוש שהכוח שלנו יבוא לידי ביטוי. אני צריך לחזור ולהיות כוח מוביל כמו שהיינו לפני שגנץ נכנס. אני מקווה שביבי וגלנט לא יעשו עוד פעם דברים שהם סיננו ומידרו אותי. אם היו שומעים לי, יכול להיות שה-7 באוקטובר היה אחרת".

כאמור, השר בני גנץ יכנס הערב מסיבת עיתונאים במהלכה יודיע האם הוא פורש מן הממשלה. הצהרתו של גנץ הייתה אמורה להינתן אמש, עם תום האולטימטום שהציב לנתניהו בנוגע לאפשרות של פרישה מהממשלה, אולם בעקבות מבצע חילוץ החטופים מרצועת עזה, היא נדחתה. 

אתמול ראש הממשלה נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זו העת לאחדות ולא לפילוג. עלינו להישאר מאוחדים בתוכנו אל מול המשימות הגדולות שעומדות בפנינו. אני קורא לבני גנץ - אל תצא מממשלת החירום. אל תוותר על האחדות".