ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כ"ץ החליטו היום (ראשון) למנות את ח"כ דני דנון לתפקיד שגריר ישראל באו"ם.

ביקורת פנימית בממשלה על היחסים עם ארה"ב: "לא היה משבר כזה מאז שנות ה-80"

עבור דנון זוהי הקדנציה השנייה באו"ם. כזכור, באוקטובר 2015 מונה לתפקיד. ב-2017 דנון מונה לסגן נשיא העצרת הכללית של האו"ם כנציג קבוצת המדינות המערביות. בדצמבר 2019 החליט ראש הממשלה נתניהו להאריך את תפקידו עד חודש מאי 2020, זמן קצר לפני כן נבחר דנון לעמוד בראש פורום החדשנות, הטכנולוגיה והמדע של האו״ם, לצד שגרירת גאנה. ב-5 ביולי 2020 סיים דנון את תפקידו כשגריר באו"ם, במקומו נכנס לתפקיד גלעד ארדן.

כזכור, לפני כחודש פורסם לראשונה "במעריב" כי נתניהו מייעד את דנון לתפקיד. תחילה אופיר אקוניס סומן כמועמד המוביל, אך בסופו של דבר העדיף תפקיד דיפלומטי אחר שלא היה צריך בהמתנה של כחצי שנה ומונה לקונסול כללי בניו יורק. שם נוסף שעלה בהקשר של תפקיד השגריר באו"ם היה שמה של ח"כ שרן השכל, חברת מפלגתו של גדעון סער. זמן קצר לפני עזיבת סער וחבריו את הממשלה התנהלו מגעים בין אנשי נתניהו לבין סער במטרה להשאיר את תקווה חדשה (הימין הממלכתי) בממשלה.

במסגרת המגעים הועלתה האפשרות של מינויה של השכל לשגרירת ישראל באו"ם. הרעיון ירד מהפרק ברגע שהמגעים עם סער התפוצצו והימין הממלכתי עבר לשורות האופוזיציה. כעת, כאמור, דנון הוא המועמד המיועד לשגריר ישראל באו"ם. דנון שאחרי חזרתו ארצה מהשליחות הדיפלומטית באו"ם, רשם הישג בפריימריז לרשימת הליכוד ונכנס לכנסת כח"כ, נתפס כ"מורד פוטנציאלי" לאור העובדה כי לא קיבל תפקיד שר בממשלה הנוכחית.

בשל מינויו של דנון לשגריר, מי שישוב לספסלי הכנסת הוא חכ"ל אביחי בוארון. בוארון נכנס  לכהן כחבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד בעקבות התפטרותו מהכנסת של השר דודי אמסלם במסגרת החוק הנורווגי בשלהי מרץ 2023. לאחר שגלית דיסטל אטבריאן הודיעה על התפטרותה מתפקיד שרת ההסברה, וחזרה לכהן כחברת כנסת במסגרת החוק הנורווגי, בוארון סיים את כהונתו בכנסת ב-14 באוקטובר באותה השנה. 

אביחי בוארון  (צילום: מרק ישראל סלם)
אביחי בוארון (צילום: מרק ישראל סלם)

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "לח״כ דנון ניסיון רב בזירה הבינלאומית ואין ספק שיביא לידי ביטוי את כישוריו וניסיונו בשעה  זו. המינוי יובא לאישור הממשלה ולאחריו דנון יחל קדנציה שנייה כשגריר ישראל באו"ם".

ח"כ דנון מסר: "מתחילת מלחמת חרבות ברזל אני נאבק להגן על עמדתה של ישראל בעולם במגוון דרכים. בשבוע שעבר אירחתי לביקור בישראל את ניקי היילי, ביקור חשוב שהצטרף לסיורים של מנהיגים  רבים מהעולם שהגיעו לכאן בהזמנתי  מאז ה-7 לאוקטובר. בשעה שמדינת ישראל נלחמת במספר רב של חזיתות, על כל אחד מאיתנו לעשות את המיטב במסגרת כישוריו וניסיונו. כך פעלתי בעבר וכך אמשיך לפעול בעתיד. מול הטרור הדיפלומטי שמרים את ראשו בימים אלו אני מחוייב להציג את האמת בראש מורם  למען עם ישראל ועתידנו המשותף כאן".