יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הודיע (ראשון) על פרישתו מממשלת החירום יחד עם מפלגתו, זאת לאחר שאתמול תם האולטימטום שהציב לבנימין נתניהו.

בתגובה לדברים, מסר ראש הממשלה ואמר כי "ישראל נמצאת במלחמה קיומית בכמה חזיתות. בני, זה לא הזמן לנטוש את המערכה - זה הזמן לאחד את הכוחות. אזרחי ישראל, נמשיך עד לניצחון והשגת כל מטרות המלחמה, ובראשן שחרור כל חטופינו וחיסול החמאס. דלתי תשאר פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה להיכנס תחת האלונקה ולסייע בהבאת הניצחון על אויבינו והבטחת ביטחון אזרחינו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שיגר לאחר ההודעה של גנץ מכתב לנתניהו ודרש להצטרף לקבינט המלחמה. "אותו קבינט הקטן, שהיה עד כה 'קבינט הקונספציה' הוביל את ישראל עד כה, תוך הדרתם ומידורם של שרים בכירים בממשלה. לא עוד. כעת עם פרישתם של שרי הקונספציה, אין עוד תירוץ להחרמת והדרת שותפים ושרים בכירים ודאי שותפים שהזהירו בזמן אמת מהקונספציה והתפיסה שהיום כולם מבינים שהייתה שגויה״. 

איתמר בן גביר  (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: חיים גולדברג/פלאש 90)

שר המשפטים, יריב לוין: "כששמעתי על פרישתו של בני גנץ מהממשלה, תהיתי לרגע - האם מטרות המלחמה שבשבילן הוא נכנס לממשלה כבר הושגו? בירכתי את בני גנץ כשנכנס לממשלה, וגם הערכתי אותו על הצעד שעשה. דווקא על הרקע הזה, קשה להאמין עד כמה גדול העיוורון, ועד כמה שיקולים פוליטיים גוברים על הצורך להתעלות לגודל ולחומרת השעה. במקום להוביל ולפעול כדי שעוד ראשי מפלגות אופוזיציה יקחו חלק במאמץ המלחמתי שצריך להיות משותף לכולנו, בחר בני גנץ להיגרר אחרי לפיד ולנטוש באמצע המערכה".

ח"כ יולי אדלשטיין: "זו שעת אחדות. ממשלה רחבה היא צו השעה לנוכח האתגרים הרבים מולם עומדת מדינת ישראל. אני שב וקורא לכל המפלגות שמדינת ישראל ואזרחיה חשובים להן - היד מושטת ומשימות רבות לנו. הצטרפו לקואליציה - עכשיו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, גיבה את החלטתו ואמר כי "ההחלטה של גנץ ואיזנקוט לעזוב את ממשלת הכשלון היא חשובה וצודקת. הגיע הזמן להחליף את הממשלה הקיצונית והמופקרת הזו בממשלה שפויה שתוביל להחזרת הבטחון לאזרחי ישראל, להשבת החטופים, לשיקום הכלכלה והמעמד הבינלאומי של ישראל".