טלטלה במערכת הפוליטית: ממשלת החירום הגיעה היום (ראשון) לסיומה לאחר שיו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, הודיע על פרישתו יחד עם חברי מפלגתו. 

רבים בממשלה תקפו את החלטתו. בינהם גם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', שטען כי "אין שום דבר שגנץ דרש בניהול המלחמה ולא קרה (למרות התנגדות שלנו). פרט למכבסת המילים "יוזמה מדינית" שמחליפה מכבסות קודמות כמו "הסדר אזורי" ו"מזרח תיכון חדש" - מילים יפות להלבנת הקמת מדינת טרור פלשתינית בלב ליבה של ארץ ישראל ולהתאבדות לאומית. את זה גנץ דרש בתאום עם האמריקאים ולא קיבל. וטוב שכך. הפעם לא ניתן לשום יוזמה מדינית למסמס את הישגי המלחמה שנקנו בדם ולתת פרס לטרור. זה מה שחלילה יקרה כאן אם תקום ממשלת שמאל בראשותו".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90,שריה דיאמנט, מקור ראשון)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90,שריה דיאמנט, מקור ראשון)

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפרישת גנץ וקרא: "זה לא הזמן לנטוש את המערכה - זה הזמן לאחד את הכוחות. אזרחי ישראל, נמשיך עד לניצחון והשגת כל מטרות המלחמה, ובראשן שחרור כל חטופינו וחיסול החמאס. דלתי תשאר פתוחה לכל מפלגה ציונית שמוכנה להיכנס תחת האלונקה ולסייע בהבאת הניצחון על אויבינו והבטחת ביטחון אזרחינו".

ח"כ יולי אדלשטיין שיגר מסר מרומז למפלגות האופוזיציה ואמר כי  "זו שעת אחדות. ממשלה רחבה היא צו השעה לנוכח האתגרים הרבים מולם עומדת מדינת ישראל. אני שב וקורא לכל המפלגות שמדינת ישראל ואזרחיה חשובים להן - היד מושטת ומשימות רבות לנו. הצטרפו לקואליציה - עכשיו".