לקראת ההצבעה היום (שני) על חוק הגיוס, פורום "מתגייסים לאחדות", המורכב מהורים שכולים, משפחות חיילי מילואים, רבנים ואנשי רוח, הניח כמחאה זרי פרחים בפתח ביתם של חברי קואליציה ושרים ובהם ישראל כ"ץ, יולי אדלשטיין, חנוך מליביצקי ומשה סעדה.

התרגיל של נתניהו ודרעי לגנץ: כך נרקם הפתרון לחוק הגיוס | הדרמה מאחורי הקלעים
לקואליציה יש בעיה: הסקר על חוק הגיוס שצריך להדאיג את הממשלה | הנתונים המלאים

מהפורום נמסר: "לצה"ל חסרים 7,000 חיילים, ותמיכה בחוק מסכנת את חיי אזרחי מדינת ישראל. חסכנו לח"כים תומכי חוק הפטור את המאמץ והכנו עבורם את הזרים כדי שיוכלו להשתמש בהם באירוע הבא שבו בטחון אזרחי מדינת ישראל יופר בגלל החלטתם לתמוך בחוק".

זרי הפרחים שהונחו על רכבו של ישראל כ''ץ (צילום: פורום ''מתגייסים לאחדות'')
זרי הפרחים שהונחו על רכבו של ישראל כ''ץ (צילום: פורום ''מתגייסים לאחדות'')

בנוסף, ארגון "אמהות בחזית" פתח בקריאות לשר הכלכלה וחברת הכנסת ניר ברקת בדרישה ממנו להצביע נגד החוק ולהלחם על השוויון בנטל. פעילות הארגון, בהובלת עו"ד איילת השחר סיידוף, הציגו בשעת בוקר מוקדמת בכניסה לביתו של השר ברקת מיצג מיוחד של "קיר הנופלים" ובו הוקראו שמות הנופלים והושמעה דרישה מהשר ברקת לצאת ולכבד את זכר הנופלים.

קיר זיכרון מול ביתו של ניר ברקת (צילום: ארגון ''אימהות בחזית'')
קיר זיכרון מול ביתו של ניר ברקת (צילום: ארגון ''אימהות בחזית'')

כאמור, רה"מ גורמים המעורים בנושא ל"מעריב" מקדם את הצעת חוק הגיוס שהעביר השר בני גנץ בכנסת הקודמת, אשר עברה בקריאה ראשונה.

גורמים המעורים בנושא אמרו ל"מעריב" כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הוא זה שהציע לבצע את המהלך הפוליטי ולשלוף את חוק הגיוס של ממשלת בנט-לפיד.

גני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: עמית שאבי,מרק ישראל)
גני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: עמית שאבי,מרק ישראל)

מנגד, בני גנץ השיב: "מדינת ישראל זקוקה לחיילים ולא לתרגילים פוליטיים שקורעים את העם בעת מלחמה. מתווה השירות הישראלי שעליו סוכם בממשלה הקודמת הוכן במערכת הביטחון כחוק גישור וכבסיס לפיתוח מתווה שירות ישראלי, כדי להביא לשירות של כל חלקי העם. חוק הגישור הזמני שהוגש ואותו אתה מבקש להעביר עכשיו - לא היה מספק אז, ואינו רלוונטי היום במציאות שאחרי ה-7.10".