מפקד אוגדת איו"ש לשעבר, אלוף (במיל') נעם תיבון, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס להתפתחויות האחרונות במגרש הפוליטי ולעתיד הלחימה ברצועת עזה.

אזעקות בעכו, דיווחים על תקיפות ברצועה: הלילה שהיה
עליונות אווירית: חיזבאללה זיהה את נקודת התורפה והעלה הילוך

בפתח דבריו התייחס לפרישת מפקד אוגדת עזה ואמר: "רוזנפלד הוא קצין מאוד רציני, אך הוא כשל כישלון נורא ב-7 באוקטובר, בגזרה שהוא אישית מופקד עליה חדרו מחבלי חמאס, רצחו ואנסו, וצה"ל לא נתן לזה מענה. לכן הוא לקח אחריות, ולטעמי הוא עשה את הדבר הנכון, כתב את מכתב ההתפטרות, ואני חושב שכל מי שאחראי למחדל, כי אבי הוא רק חלק מהשרשרת, כל צמרת הצבא, השב"כ, וכמובן כל ממשלת ישראל ורה"מ נתניהו שהם האחראים הישירים למחדל צריכים לקחת דוגמה אישית מהקצין הזה, לקחת אחריות ולהוביל להתפטרות. זה הדבר הכי חשוב". 

"אני חושב שהוא מכוון לכל מי שעליו, לרמטכ"ל, שר הביטחון ורה"מ", הוסיף תיבון, "בעסק של לקיחת אחריות אין משמעות לדרגה אלא לאדם שמבין שהוא קיבל אחריות, מנדט, בין אם בתחום הצבאי או המדיני, לא מימש אותו, הוביל את המדינה או את הצבא לכישלון, וצריך לקחת את האחריות. זה חלק מהחינוך שאנחנו נותנים לקצינים שלנו". 

בהמשך ציין כי "אני חושב שטוב עשה גנץ שפרש מהממשלה, אני חושב שהוא היה צריך לעשות את זה כבר מזמן, מהרגע בו הוא הבין שנתניהו מוביל אותנו לא בהתאם לצרכי מדינת ישראל אלא בהתאם לצרכים הפוליטיים שלו. הוא היה צריך לפרוש כבר מזמן, ברגע שהבין שאין לו שום השפעה על המהלכים של המלחמה. אני חושב שההגה של המדינה בידיים פחות בטוחות. מצבנו האסטרטגי לא טוב, התוכנית האיראנית היא להציף את ישראל בכל גבולותיה במלחמת התשה ללא הכרעה".

בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

"אנחנו נמצאים במצב בו בדרום לא השגנו את היעדים שהצבנו לעצמנו, וגם בצפון השרוף, הנטוש. יש דרך לצאת מהאירוע בכיוון של אותה עסקה שמציע ביידן. עושה רושם שנתניהו שתלוי יותר מתמיד בסמוטריץ' ובן גביר לא יקבל את העניין, והמשמעות היא קשה גם לחטופים, וגם שמבחינה אסטרטגית ישראל תמשיך להיות שקועה בבוץ ללא הכרעה", אמר האלוף במיל'. 

"אנחנו כבר מבינים שהמבצעים הביאו לנו 7 חטופים, ואני אומר את זה מתוך הצדעה גדולה למבצע האחרון ולגיבור ארנון זמורה, אין מעשה יותר אצילי ממה שעשה", הדגיש תיבון, "במאמצים המבצעיים שלנו הבאנו 7 חטופים ונהרגו יותר חטופים בניסיונות לחלץ אותם. הדרך להביא אותם היא עסקה. אנחנו יודעים שחלקם הגדול בחיים. הדרך להחזיר אותם היא עסקה. בגלי השמחה האדירים שהציפו אותנו אחרי תקופה מאוד קשה, תראו מה חשוב באמת לעם הזה - שהחטופים יחזרו הביתה". 

תיבון סיכם: "הלילה מנסה הקואליציה להעביר את הקדימון של חוק הגיוס. הציניות הבלתי רגילה. קורא לכל חברי הכנסת שיש להם ילדים וחברים שמשרתים בצבא, ומבינים את הצרכים של צה"ל - תעצרו את הדבר הזה, זה בלתי נסבל. באמצע המלחמה מתעסקים במשהו שהוא אנטי צבא".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM