אלפי הודעות נשלחו הלילה (בין שני לשלישי) לחברי כנסת מהקואליציה ביוזמת מטה המילואימניקים, בדרישה שיצביעו נגד החלת דין רציפות על חוק גיוס שעלה הלילה בחצות להצבעה ראשונה בכנסת. בתום ההצבעה, 63 הצביעו בעד, 57 הצביעו נגד. ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, צחי ברוורמן, אמר בצידי המליאה אחרי הצבעת שר הביטחון יואב גלנט: "חוצפן, צריך לפטר אותו".

מלכוד 64: הקריאה להקדמת הבחירות כבר לא נראית לנתניהו כל כך שלילית
שמונה חודשים לטבח: ברק חירם הוא הבחירה הגרועה ביותר לפקד על אוגדת עזה

רס״ן יאיא פינק, מייסד מטה המילואימניקים, אמר כי "אחרי 2,100 ימים בצבא ובמילואים ב-20 השנים האחרונות, הגיע זמן לשוויון בזכות לשרת בצה״ל. לתמוך היום, תוך כדי מלחמה, בהשתמטות המונית זה להפקיר את ביטחון המדינה ואת אזרחי ישראל. אנחנו קוראים לחברי הכנסת מהקואליציה לא לירוק בפניהם של המילואימניקים וציבור המשרתים, ולהצביע נגד חוק ההשתמטות".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ישראלי אמיתי לא תומך בהשתמטות".

אחת ההודעות שנשלחה לחברי הקואליציה (צילום: ללא קרדיט)
אחת ההודעות שנשלחה לחברי הקואליציה (צילום: ללא קרדיט)

אתמול התפתחה סערה נוספת לקראת ההצבעה בכנסת על החלת דין רציפות על חוק גיוס.  נראה כי חברת הכנסת טלי גוטליב שינתה את דעתה, לאחר שהתכוונה להתנגד להצבעה, זאת לאחר הנחת הזרים כמחאה מול ביתה. "מופרעים שכמותכם. אם התלבטתי לרגע אם להתנגד לדין הרציפות, הזרים שהנחתם בפתח ביתי שכנעו אותי להצביע בעד. אתם לא תנהלו אותי ולא תנסו להטיל עליי אימה. 

טלי גוטליב בכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

זרי הפרחים שהונחו בכניסה לביתו של יולי אדלשטיין (צילום: פורום ''מתגייסים לאחדות'')
זרי הפרחים שהונחו בכניסה לביתו של יולי אדלשטיין (צילום: פורום ''מתגייסים לאחדות'')

כאמור, לקראת ההצבעה אתמול על חוק הגיוס, פורום "מתגייסים לאחדות", המורכב מהורים שכולים, משפחות חיילי מילואים, רבנים ואנשי רוח, הניח כמחאה זרי פרחים בפתח ביתם של חברי קואליציה ושרים ובהם ישראל כ"ץ, יולי אדלשטיין, חנוך מליביצקי ומשה סעדה.

זרי הפרחים שהונחו בכניסה לביתה של טלי גוטליב (צילום: פורום ''מתגייסים לאחדות'')
זרי הפרחים שהונחו בכניסה לביתה של טלי גוטליב (צילום: פורום ''מתגייסים לאחדות'')

מהפורום נמסר: "לצה"ל חסרים 7,000 חיילים, ותמיכה בחוק מסכנת את חיי אזרחי מדינת ישראל. חסכנו לח"כים תומכי חוק הפטור את המאמץ והכנו עבורם את הזרים כדי שיוכלו להשתמש בהם באירוע הבא שבו בטחון אזרחי מדינת ישראל יופר בגלל החלטתם לתמוך בחוק".