ריב חריף פרץ היום (שני) בוועדת הכספים בכנסת בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבין משפחות החטופים. השר כינה את הקמפיין של חלק ממשפחות חטופים "קמפיין ציני" וכן "שאלת המחיר לא יכולה להיות חלק מקמפיין כזה".

חוק הפטור מגיוס: יואב גלנט יתנגד, ולמה טלי גוטליב שינתה את דעתה?
ינון מגל זועם: "העזתים צופים בנאום של גנץ ומריעים"

במהלך הוועדה התעוררה סערת ענק כאשר גיל דיקמן צעקו לעברו: "אשמח שלא תכנה את זה כך. זה לא מכובד, שאף אחד פה לא יגיד לי לשתוק". סמוטריץ' לא היסס וענה: "נניח שסינוואר יבקש להרוג 20 מתושבי העוטף על כל חטוף חי שיחזור הביתה, האם זה מחיר ראוי?".

צפו:

בצלאל סמוטריץ' מתעמת עם משפחות החטופים בוועדת הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

"הסוגיה שאתם מעלים היא אחת מהקשות והמייסרות, אבל גם אותה צריך לנהל בצורה עניינית כדי שהיא תועיל ולא תפלג. אין אחד שלא רוצה להחזיר את החטופים. לגבי שאלת המחיר אפשר לשים טיקט לקמפיין ציני. מה שסינוואר דורש עכשיו לשחרר מאות רוצחים עם דם על הידיים, כדי לשחרר חטופים חלילה הדבר הזה עלול להביא לרציחת הרבה מאוד יהודים".

"כשחמאס דורש את עצירת הממשלה כשהוא שורד בעזה, וזה אומר שהוא חזור להתחמש, לחפור מנהרות, לרכוש טילים, והרבה מאוד יהודים יכולים להירצח ולהיחטף ב-7 באוקטובר נוסף. זו הדילמה, והיא כואבת. נהפוך כל אבן כדי להחזיר את כל החטופים אבל לא נתאבד באופן קולקטיבי", הוסיף.

שמחה רוטמן מוציא את אילה מצגר מוועדת חוק חוקה ומשפט (צילום :ערוץ הכנסת)

ח"כ נעמה לזימי תקפה את שר האוצר ואמרה: "איזו צביעות, הגזלייטר האנושי". נציגי משפחות חטופים צעקו לסמוטריץ': "כל המציל נפש אחת כאילו קיים עולם ומלואו".