יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מתח היום (שני) ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הסיעה, ואמר "תדע כל אם עבריה מי הפוליטיקאים שנטשו את הלוחמים שלנו באמצע מלחמה בשביל חישובים פוליטיים", הוא הוסיף: "תדע כל אם עבריה שראש הממשלה הזה, שכשיש הצלחות מבצעיות רץ להצטלם בבית חולים כמו דוגמנית אינסטגרם, הוא הראשון לנטוש את לוחמי צה"ל כשזה משרת את האינטרס הפוליטי שלו".

דבריו הגיעו בצל קידום חוק הגיוס בכנסת היום, ואמר: "בזמן מלחמה, אחרי טבח השבעה באוקטובר, הקואליציה מתכננת להיכנס היום למליאה ולהצביע על שחרור אנשים צעירים ובריאים משירות. איך לא תרעד ידם? אחרי כל הלוויות, כל האזכרות כל השבעות, איך הם חיים עם עצמם?"

מוקדם יותר התייחס יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לפרישתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מהממשלה, והשיב לספקולציות כי הוא עתיד להצטרף לממשלה במקומו. "אין מה לדבר על הצטרפות שלנו לממשלה. נתניהו לא כשיר, וכשהראש לא יכול לנווט שום דבר לא יעזור".

הוא הבהיר כי מדובר בעמדה עקרונית, ולא קיבל הצעה: "לא חושב שמישהו מאמין כי אביגדור ליברמן יצטרף לממשלה הזאת", אמר. "הפעולה היחידה שדרושה כדי לחזק ולשפר את המצב היא - החלפת ראש הממשלה והחלפת הממשלה, בכנסת הקיימת או דרך הבחירות. ממה שאני רואה, ראש הממשלה לא רוצה להכריע ולא מסוגל לקבל החלטות. הדבר היחיד שהוא עושה זה למשוך זמן ולפגוע בהרתעה הישראלית ובחוסן הלאומי שלנו".