חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm על עזיבתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ועל ההצבעה הקרבה לאישור החלת דין הרציפות על מתווה חוק הגיוס. חה"כ מתכוון להצביע בעד, אך בד בבד אומר "החוק לא ערכי". לדידו, "ההצבעה עכשיו היא טכנית", בהמשך הוא אומר "יוצג מתווה אחר". 

שחרור החטופים עזר לנתניהו, אבל הוא עשה טעות אחת שדווקא פגעה בו | סודות הרשת נחשפים   
מהומת ענק בוועדה, סמוטריץ' זלזל במשפחות החטופים: "קמפיין ציני" | צפו

משה סעדה בכנסת (צילום: פלאש 90)
משה סעדה בכנסת (צילום: פלאש 90)

בעניין היוזמה האמריקאית להחזרת חטופים בעלי האזרחות האמריקאית אמר חה"כ: "כל הדרכים טובות, כשרות וראויות להחזיר כל אחד מהילדים הביתה. מייחלים ומצטרפים לתפילות שיחזרו. ארה"ב היא בעלת ברית, והיא חולקת ערכים משותפים איתנו. אם היא תציע סוג של עסקה, היא ראויה. היא לא יכולה לתת דברים רלוונטים למדינת ישראל. הם יכולים לתת מחבלים שנמצאים אצלם לרוב, זה עניין שלהם ואני חושב שבסוף אני רואה את התכלית שלהשיב את הילדים האלה מגיא צלמוות. אם זה אמיתי ולא ספין אני מברך על כך".

לגבי פרשית יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מהממשלה אמר: "יש לי מחלוקות עם גנץ, וקראתי לו להצטרף לממשלה. החוסן של החיילים הוא באחדות שלנו. אני מצר על כך שהוא עזב את הממשלה. גם משפחות החטופים ביקשו ממנו לא לעזוב. אני חושב שחייבים להרחיב את השורות. חייבים לצרף את גדעון סער ולהכניס אותו לממשלה, כי אנחנו בעיצומה של מלחמה בכל החזיתות ובכל בכוח. אנחנו צריכים כמה שיותר אנשים ולהיות כמה שיותר מאוחדים".

יצחק יוסף: "אם יכריחו חרדים להתגייס - נעזוב לחו"ל" (צילום :ללא קרדיט)

לגבי הצבעתו הצפוייה של שר הביטחון יואב גלנט נגד חוק הגיוס אמר סעדה: "אני חושב שגלנט יצביע נגד הממשלה, והייתי קורא לראש הממשלה להכניס את גדעון סער במקומו. מי שפועל ככה ויוצא נגד התפיסה הלאומית של הליכוד, שמדבר על הפקרת ציר פילדלפי לגורמים פלסטינים ולהחזיר את הרשות זה גלנט. אם אתה ממקום ערכי, ואני מכבד אותו, תשלם על כך מחיר. לא חכמה להגיד סיסמאות נבובות ולא לשלם על זה מחיר. הוא שר הביטחון, אם אתה לא מעריך את הממשלה, אני מצפה ממנו בערכיות שלו לקום ולעזוב". 

אך נראה שגם סעדה עצמו לא שלם עם נוסח החוק כפי שהוא מובא כעת להצבעה: "יש לי שלושה ילדים בצבא, שלושתם משרתים וזו זכות גדולה. ולכן אני אומר, כאבא לילדים שמשרתים, שהחוק לא ערכי. ההצבעה היום היא טכנית אבל לא נצביע לחוק כפי שהוא. כי במקום יעדי גיוס צריכות להיות מכסות פטור לתלמידי ישיבה".

חה"כ הוסיף: "ברור לי שהמתווה שיוצג יהיה אחר מהמתווה שלנו. אם אתה רוצה לייצר חוק באמת, אתה חייב לייצר אותו עכשיו. זאת פלטפורמה, עכשיו בוועדה נעסוק במסגרת שאפשר להכניס בה הכל".

הפגנת חרדים נגד הגיוס  (צילום: איתי רון פלאש 90)
הפגנת חרדים נגד הגיוס (צילום: איתי רון פלאש 90)

כזכור, בשבוע שעבר שיגרו שלושה ח"כים בליכוד, ביניהם סעדה, מכתב חריג לראש הממשלה נתניהו בו ביקשו לשנות את נוסח חוק הגיוס ולקבוע מכסות פטור במקום יעדי גיוס, יחד עם תיקונים נוספים. השלושה, הודיעו במכתבם שיצביעו בעד החלת דין הרציפות אך יתקשו להצביע לנוסח הקיים בקריאה שנייה ושלישית. 

בתגובה לפרסום של העיתונאי יאיר שרקי על כך שח"כ סעדה ביטל השתתפות בפאנל בחדשות 12 מפני שהשתתפה בפאנל שם נציגה ממשפחות החטופים אמר סעדה: "זה כזה שקר כואב שלא מתאים לעיתונאים הגונים. הייתי אמור להיות ב'שבע ברכות' אצל הבן שלי. פנו אליי באותו ערב, ואמרתי שזה בעייתי".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק.