בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שנערכה אמש (ראשון) התפתח עימות חריף בין השרים סביב סאגת שחרור גופות של מחבלים ישראלים. הדיון התנהל בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי משפחתו של המחבל וואליד דקה לשחרר את גופתו שמוחזקת בידי ישראל.

השר יואב גלנט אמר: "הסמכות של שר הביטחון היא לאשר החזרת גופות מחבלים. עלתה סוגיה של גופות מחבלים ישראליים, החלטתי להחזיק את הגופה של וואליד דקה ולשחרר 5 גופות של מחבלים אחרים. אלא שהשר בן גביר החליט שהוא מתעלם ממני ונתן הוראה למשטרה לא לקיים". 

בשל חשש מפרובוקציות: המשטרה מסרבת לשחרר את גופת המחבל וליד דקה לקבורה
"הם מרגישים שניצחו": התקשורת הישראלית מסייעת בחינם לחמאס?

בן גביר הגיב: "זו מדינה דמוקרטית. אני חושב שלשחרר גופות של מחבלים ישראלים זו הפקרות. זה גם פוגע לנו באפשרות לשחרר אותם תמורת חטופים או גופות של חטופים. לא מבין מה הבהלה לרוץ ולשחרר, צריך להחזיק את הגופות". השר יריב לוין אמר: "אני לא מבין מה פתאום יש זכות לשחרר גופות? איפה זה נקבע? אסור לשחרר שום גופה של ערבי ישראלי". 

נתניהו, דרעי, גולדקנופף, סמוטריץ', בן גביר (צילום: דוברות הכנסת,יונתן זינדל, פלאש 90,אמיל סלמן/הארץ,דוברות הכנסת נועם מוסקוביץ' )
נתניהו, דרעי, גולדקנופף, סמוטריץ', בן גביר (צילום: דוברות הכנסת,יונתן זינדל, פלאש 90,אמיל סלמן/הארץ,דוברות הכנסת נועם מוסקוביץ' )

השרה מירי רגב שאלה: "אני לא מבינה איך יש לנו חטופים וחטופות ואנחנו נשחרר להם? בואו נחכה לעסקה". השר בצלאל סמוטריץ': צריך לשים את הגופות בעגלה ולגרור אותן במרכז העיר כמו שהיו עושים בתנ"ך למען יראו ויראו. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "אין מנוס - לא צריך לשחרר עכשיו גופות מחבלים ישראלים". 

השר יואב גלנט הגיב בכעס לשרים: "אז אני מוותר על הסמכות שלי לקבל החלטות - תחליטו מה שאתם רוצים". היועצת המשפטית לממשלה: "אתה לא יכול לוותר על הסמכות שלך".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בן גביר אמר: "גם סמוטריץ׳ יש לו סמכות לקחת כספים מהרש״פ ובקבינט מחייבים אותו. ותמיד אתם אומרים שזה החלטת הרוב, אז פתאום אין רוב?". ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם: "קובעים שלא משחררים גופות של ערבים ישראלים עד להחלטה אחרת".