נראה שפרישתו של יו"ר המכנה הממלכתי בני גנץ לא מצאה חן בעיני הציבור הישראלי וגם מי המפלגה שיכולה לטרוף את הקלפים? - סקר מנדטים של חדשות 12 יחד עם מנו גבע פורסם הערב (שני). 

מחלצים את החטופים תחת אש כבדה: תיעוד מטורף ממצלמות לוחמי הימ"מ   
ח"כ מהמחנה הממלכתי בראיון אחרי הפרישה: "הצלנו את המדינה"   

בני גנץ מודיע על פרישה מהממשלה (צילום: אבשלום ששוני)

לפי הסקר שפורסם, אם בחירות היו מתקיימות היום ביחס למפה המפלגתית הקיימת המחנה הממלכתי הייתה זוכה ל-22 מנדטים - ירידה של שלושה מנדטים לעומת הסקר הקודם, ואילו הליכוד הייתה זוכה ל-19 מנדטים - בירידה של שני מנדטים ביחס לסקר הקודם. מפלגת יש עתיד התחזקה בשני מנדטים ביחס לסקר הקודם זכתה בסקר הנוכחי ב-15 מנדטים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בני גנץ, יאיר לפיד, בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני,יונתן זינדל, פלאש 90)
בני גנץ, יאיר לפיד, בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני,יונתן זינדל, פלאש 90)

ישראל ביתנו עם 13, ש"ס ועוצמה יהודית עם 10 מנדטים כל אחת, העבודה-מרצ משתקמת עם 9 מנדטים, יהדות התורה על 8, חד"ש-תע"ל ורע"ם עם 5 מנדטים כל אחת, הציונות הדתית עם 4 מנדטים. הימין הממלכתי ובל"ד לא עברו את אחוז החסימה בסקר חדשות 12. 

מפת הגושים לפי הסקר: גוש האופוזיציה זוכה ל-69 מנדטים ואילו גוש הקואליציה ל-51. 

ומה בצירוף שחקנים נוספים?

יוסי כהן (צילום: רמי זרנגר)
יוסי כהן (צילום: רמי זרנגר)

לפי סקר 12 ומנו גבע, אם נפתלי בנט ויוסי כהן היו מצטרפים ורצים בשתי רשימות נפרדות המפה לא מזדעזעת: המחנה הממלכתי נשארת הגדולה ביותר, אך זוכה ל-18 מנדטים, הליכוד ל-17, ויש עתיד ל-15. בתרחיש זה מפלגת ישראל ביתנו הייתה זוכה ל-11 מנדטים, ש"ס ל-10, עוצמה יהודית, העבודה-מרצ ומפלגתו של בנט היו זוכות ל-9 מנדטים כל אחת, יהדות התורה ל-8, חד"ש-תע"ל ורע"ם ל-5 כל אחת, ומפלגתו של יוסי כהן עם 4 מנדטים בלבד. בתרחיש זה הציונות הדתית, בל"ד והימין הממלכתי מתחת לאחוז החסימה. 

נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וגדעון סער (צילום: אבשלום ששוני,נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
נפתלי בנט, אביגדור ליברמן וגדעון סער (צילום: אבשלום ששוני,נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

אך במידה וירוצו יחד נפתלי בנט, יוסי כהן, אביגדור ליברמן וגדעון סער ברשימה משותפת - רשימה זו הייתה הופכת לגדולה ביותר, עם 23 מנדטים. בתרחיש זה המחנה הממלכתי זוכה ל-18 מנדטים, הליכוד ל-18, יש עתיד ל-15, ש"ס ל-10, עוצמה יהודית ל-9, העבודה-מרצ ל-9, יהדות התורה ל-8, חד"ש-תע"ל ל-5 ורע"ם ל-5. 

בתרחיש זה, גוש האופוזיציה יחד עם מפלגת הימין החדשה היה זוכה ל70 מנדטים, גוש הקואליציה ל-45.