כנסת ישראל אישרה הלילה (בין שני לשלישי) את המשך חקיקת הפטור מגיוס. שר הביטחון יואב גלנט היה היחיד מבין חבריו לקואליציה שהצביע נגד החוק. ראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, צחי ברוורמן, אמר בצידי המליאה לאחר הצבעתו של גלנט: "חוצפן, צריך לפטר אותו".

נועה ארגמני חשפה לראשונה: הייתי חזקה אבל זה הדיווח ששבר אותי
מחלצים את החטופים תחת אש כבדה: תיעוד מטורף ממצלמות לוחמי הימ"מ

גלנט הגיב לתוצאות: "אסור לעשות פוליטיקה קטנה על גבם של חיילי צה"ל". לפני התנגדותו, אמר שר הביטחון: "עדיין לא מאוחר להגיע להסכמה". יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד): "אחד מרגעי החרפה הבזויים ביותר של כנסת ישראל אי פעם. בעיצומו של עוד יום קרב קשה ברצועה, ממשלת ההפקרות מעבירה חוק השתמטות וסרבנות. הכל פוליטיקה. אפס ערכים".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר: "אני לא מבין למה ליהודי אסור להיות לוחם? למה דווקא המנהיגות החרדית מתנגדת לשירות צבאי? אתם לא דואגים לא לעם התורה ולא לבני הישיבות כשאתם מסיתים אותם נגד השירות הצבאי. כל ההשתמטות הזאת היא אנטי-יהודית ואנטי-ציונית".

ליברמן (צילום: מארק ישראל סלם)
ליברמן (צילום: מארק ישראל סלם)

מטה המאבק "חופשי בארצנו": "קואליציית החורבן מוכיחה שוב עד כמה היא מנותקת מהצרכים הביטחוניים של המדינה. בהצבעה מבישה, שתיזכר לדיראון עולם, החליטו חברי הקואליציה להנציח את אחת העוולות החמורות ביותר במדינת ישראל – הפטור הגורף משירות צבאי לעשרות אלפי תלמידי ישיבות. בכך הם רמסו ללא בושה את ערכי היסוד עליהם מושתתת החברה שלנו: שוויון, הוגנות ונשיאה משותפת בנטל".

"מדובר בהחלטה הזויה ומנותקת מהמציאות, במיוחד לנוכח המצב הביטחוני הקשה מאז השבעה באוקטובר", המשיכו. "בזמן שכולנו נדרשים לתרום יותר, וצה"ל זועק לתגבורת של כוח אדם איכותי, קואליציית המשתמטים נותנת  הכשר להתחמקות המונית של קבוצה שלמה מגיוס לצה"ל.

"הגיעה השעה לומר לממשלה הזו: אתם לא ראויים יותר להוביל את המדינה. אתם לא מסוגלים לקבל את ההחלטות הנכונות והאמיצות הנדרשות כעת. איבדתם את הזכות המוסרית להוביל את המדינה. הגיע הזמן להחזיר את המנדט לעם וללכת לבחירות מידיות", הוסיפו לסיום.

אלימות בהפגנת חרדים. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

חבר הכנסת יולי אדלשטיין (הליכוד): "חוק הגיוס מגיע כעת לוועדת החוץ והביטחון. מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים מורכבים, ותפקידנו הוא לתת לה את כל התנאים לנצח. השיקול המרכזי יהיה מתן מענה אמיתי ומדויק לצרכי צה"ל ועל צרכי הביטחון של מדינת ישראל".

"זוהי נקודת מפנה היסטורית עבור עם ישראל", המשיך. "זה הכרחי ואין לנו שום ברירה אחרת. כולנו צריכים צה"ל גדול, יעיל וחזק וצה"ל גדול, יעיל וחזק צריך את כולנו. נעשה זאת בצורה נקיה, עיניינית ובשיתוף פעולה מלא של כל הגורמים. למען מדינת ישראל נעשה ונצליח".

חבר הכנסת אלי דלל (הליכוד): "הצבעתי הערב ׳בעד׳ רק כי ההצבעה הלילה הייתה טכנית ובכדי לתת צאנס אמיתי לתהליך חקיקה שיגדיל באופן מובהק את היעדים ויותאם למערכת הביטחון ולצרכי המלחמה ויעדיה. ‏כאבא לקצין בצה״ל לא אאפשר את אי השוויון שיגדיל את העול על המשרתים ויעמיק את הקרע. ‏עכשיו הזמן לעבוד יחד ולהגיע למתווה צודק".

אלי דלל (צילום: ללא קרדיט)
אלי דלל (צילום: ללא קרדיט)

חברת הכנסת מטי צרפתי הרכבי (יש עתיד) בתגובה להעברת חוק ההשתמטות במליאה: "הלילה הזה ייזכר כלילה שבו חברי קואליציית הימין על מלא הצביעו, כמו גנבים בלילה,  נגד חיילי צה"ל, נגד השוויון בנטל ונגד המדינה. זאת לא ציונות, זאת ציניות".