חמאס הסכים הבוקר (שלישי) להחלטה שאושרה אמש במועצת הביטחון באו"ם על עסקת חטופים וסיום המלחמה. ההצעה להפסקת אש כוללת מיידית, תובעת את שחרור החטופים כולל נשים, זקנים, פצועים וחלקי גופות של אחדים מהחטופים שנהרגו.

מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, המבקר בישראל, אמר שהצהרת תמיכה של חמאס בהחלטת האו"ם בעד ההצעה להפסקת אש בעזה היא "סימן מעורר תקווה".

עוד אמר בלינקן: "נתניהו אישר בפגישה איתי אמש את מחויבותו להצעה הרגיעה. אנו מבקשים להגיע להפסקת אש קבועה, וניתן להשיג זאת באמצעות משא ומתן במסגרת השלב השני".

גורם מדיני אמר על ההחלטה באו"ם: "ישראל לא תסיים את המלחמה לפני השגת כל יעדיה: חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, השבת כל חטופינו ווידוא שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. המתווה שהוצג מאפשר לישראל לעמוד על תנאים אלה והיא אכן תעשה זאת".

לאחר מפגש עם משפחות החטופים נשא בלינקן הצהרה נוספת: "איש מאיתנו לא יכול לשים את עצמו בנעליהן של המשפחות ולחוש את מה שהן חשות בחודשים הארוכים האלה. המשפחות התמוגגו מחילוץ ארבעת החטופים לפני מספר ימים, והן ממשיכות לכאוב עמוקות את המרחק המתמשך מיקיריהן. מבחינתי, כל החטופים, ובמיוחד שמונה המשפחות האמריקאיות שיקיריהן נמצאים בעזה - אנחנו נחושים להשיב אותם הביתה". 

בלינקן הוסיף בהצהרתו: "מתווה העסקה שהוצג על ידי הנשיא ביידן הוא הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. וכפי שראינו אתמול, מדינה אחר מדינה הבהירו את תמיכתן בהצעה הזו. מועצת הביטחון של האו"ם דיברה אתמול למעשה בשם כל הקהילה הבינלאומית - זה מה שהעולם מחפש .14 הצבעות בעד ואף התנגדות, זה דבר נדיר במועצת הביטחון בימים אלה. אני חושבת שזה מדבר בעד עצמו". 

בסיום דבריו אמר: "כולם בפנים, חוץ מקול אחד - קולו של חמאס. חמאס צריך להתקדם עם ההצעה הזו, או - או שלא. כפי שאמרתי, ברור שזה מה שהקהילה הבינלאומית רוצה לראות, מה שהמשפחות רוצות לראות, ומה שתושבי עזה זקוקים לו כל כך. יש לנו סיכוי להפסקת אש מיידית, בניית תשתית לקראת הפסקת אש מתמשכת והקלה אדירה לתושבי עזה". 

"אך יש כאן גם הזדמנות לבניית ביטחון מתמשך לישראל, וזה הדבר שהמדינה הזו צריכה ורוצה מהיום הראשון להיווסדה. השתלבות עם שכנותיה באזור, היכולת לוודא את שובם של המפונים מהצפון לביתם בביטחון, בניית עתיד שמספר ביטחון מתמשך שישראל לא זכתה לו עד כה. ההתקדמות לעבר ההצעה הזו היא הצעד הראשון בנתיב הזה, ואנחנו רוצים לראות את זה מתממש", אמר בלינקן.