ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד חשף היום (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו כי בעת ההצבעה על חוק הגיוס אמש חברי הכנסת ידעו על האסון שאירע ברפיח במהלכו נהרגו ארבעה לוחמי צה"ל. בציוץ שכתב, תקף לפיד את חברי הקואליציה שהצביעו בעד החוק.

מכונת הרעל מתפרעת: נתניהו ינסה, כהרגלו, להמשיך לתמרן | בן כספית
"חסר עמוד שדרה": ח"כ מהליכוד מגיב לביקורת לאחר שתמך בחוק הגיוס

בני גנץ, יאיר לפיד (צילום:  יונתן זינדל פלאש 90)
בני גנץ, יאיר לפיד (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"ידענו. אתמול בלילה, בזמן שהכנסת הצביעה על חוק ההשתמטות מגיוס, כולנו ידענו. כולנו, קואליציה ואופוזיציה, ידענו על ארבעת חיילי גבעתי שנהרגו בעזה", כתב לפיד, "הכנסת היא בועה קטנה, כולם מדברים. ברגע ששניים-שלושה יודעים, כולם יודעים. ידענו שאסור להגיד על זה מילה. שלא כל המשפחות קיבלו הודעה".

"זה היה מייסר. רציתי לצעוק את זה על הפודיום", הוסיף, "לזעוק שהם יודעים, כולם, כל האנשים האלה שיושבים שם, מצחקקים, מצביעים בעד השתמטות, בעד סרבנות, בעד אפליה בין דם לדם. ידענו שזה יום שבו יש דם. ידענו שקרה אסון. ידענו שבמליאה קורה אסון מסוג אחר. הם ידעו, תדעו שהם ידעו".

בנימין נתניהו צוחק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו צוחק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לסיום כתב: "אל תתנו להם להעמיד פנים שהם לא ידעו. כשהם הצביעו על ההשתמטות מצה"ל, הם ידעו בדיוק מה קרה בצה"ל. הם יגידו היום, 'אל תגייסו את ההרוגים למאבק פוליטי'. ברצינות? כי ההרוגים האלה דווקא התגייסו. הם הלכו לבקו"ם והתגייסו, ועכשיו הם נהרגו בזמן שאתם משחררים עשרות אלפי צעירים בגילם מגיוס רק בגלל פוליטיקה. אתם יודעים שזה מקולקל, אתם יודעים שזה מעוות, אתם ידעתם אתמול, זה לא שינה לכם כלום. לא אכפת לכם".