השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתח הלילה (רביעי) ביקורת על החלטות הקבינט בניהול המערכה בצפון, לאחר חיסולו של מפקד בכיר בחיזבאללה, ויום קרב בצפון שכלל ירי של מאות רקטות. "הערב נתניהו שוב מכנס 'התייעצות ביטחונית'", כתב בסרקזם.

"כל הכבוד על החיסול בלבנון, אבל על מאות טילים לא מגיבים בפעולות כירורגיות", אמר. "אין ספק שהנוהג המגונה של ראש הממשלה למדר אותי מדיונים ביטחוניים 'הוכיח את עצמו' באירועי השבעה באוקטובר. נתניהו - נגמרו התירוצים. אתה ראש הממשלה, ואפילו להתחבא מאחורי גנץ ואייזנקוט אתה כבר לא יכול".

בהשראת פיתוח ישראלי: זה הנשק של חיזבאללה שצריך להדאיג את ישראל
חיזבאללה מצהיר אחרי החיסול: המשוואה החל מהיום משתנה

טאליב סמי עבדאללה (אבו טאליב), בכיר חיזבאללה, חוסל אמש (שלישי) בלבנון. הוא נפגע בתקיפה אווירית של ישראל בעיירה ג'ויה שבמחוז צור בדרום המדינה, ולאחר זמן קצר מת מפצעיו. התקיפה כוונה לעבר "מפגש פסגה" של בכירי ארגון הטרור שהתקיים בבית מגורים. בנוסף לסמי עבדאללה, חוסלו שלושה בכירים נוספים בחיזבאללה ששהו עמו. 

 עבדאללה אבו טאליב, קאסם סולימאני (צילום: חיזבאללה)
עבדאללה אבו טאליב, קאסם סולימאני (צילום: חיזבאללה)

תפקידו של אבו טאליב מקביל לדרגת תת-אלוף בצה"ל. ב-20 השנים האחרונות הוביל עבדאללה את הירי לקריית שמונה, אצבע הגליל והגולן. הוא המפקד הבכיר ביותר שחוסל מחיזבאללה עד כה במלחמה.

הוא היה פעיל גם במלחמת לבנון השנייה, אז תיפקד כמח״ט. בנוסף, היה עסוק בפיתוח הרקטות במרחב. אתמול, לאחר התקיפות לעבר כפר בלום ולאחר איסוף מידע עליו בתקופה האחרונה - צה״ל חיסל את טאלב בצורה מדויקת באמצעות מטוס קרב. החיסול נוהל בהובלת אלוף פיקוד הצפון מהמפקדה - בשיתוף פעולה עם אגף המודיעין וחיל האוויר.  

בתגובה לחיסול, לאורך היום שוגרו למעלה ממאתיים רקטות לעבר צפון הארץ וההתרעות הפרו בזו אחר זו את שלוות החג. רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים - הובילו לשריפות. בעיר טבריה הופעלה אזעקה לראשונה מאז חודש אוקטובר.