יו"ר מפלגת העבודה, יאיר גולן, שוחח הבוקר (חמישי) עם אור הלר ומיה זיו-וולף ב-103FM על המצב הביטחוני וההסלמה בצפון, וכן על ההצבעה בכנסת על החלת דין הרציפות על חוק הגיוס.

"אני שומע את השיחה קודמת שלכם, ואני שואל את עצמי, למה בכלל משפחה שננטשה על ידי מדינת ישראל, שסובלת מכישלון של מדינת ישראל, למה היא צריכה להיאבק על שחרור בנה? זו משימה קדושה של מדינה שפויה, זו מטרת המלחמה ראשונה במעלה. אנחנו קודם כל נחזיר את האנשים שהפקרנו הביתה, אין משימה יותר חשובה מזו. אני חושב שהיינו צריכים להגיע כבר לעסקת חטופים שארבע אוגדות של צה"ל היו בעזה, וזה קרה לפני 4־5 חודשים. אני לא יודע אם פספסנו את ההזדמנות, אבל אין ספק שאת התנאים הטובים ביותר החמצנו. זה כואב, נורא, מיותר", פתח גולן את דבריו.

"וכל זה קורה בגלל שיקולים פוליטיים של ראש מהמשלה שמזמן לא ממש את האינטרס של מדינת ישראל, עסוק בעיקר באינטרסים האישים שלו, הוא וכל הממשלה שמלווה אותו. אני חושב שכרגע מדינה שרוצה באמת עסקה, ואנחנו חייבים עסקה, לא צריכה לעסוק באופן גלוי, פומבי. אלא להמשיך ולחתור במלוא הכוח יחד עם המדינות המסייעות , מצרים ואחרות, יחד עם ארה"ב על מנת להגיע לעסקה כמה שיותר מהר. חמאס הוא קשה, אכזר, מנוול מאין כמותו, אבל היינו צריכים לעשות את העסקה הזו כשארבע אוגדות של צה"ל היו בתוך רצועת עזה. זה הסיפור האמיתי. מה שקורה בצפון זו הפקרות שאין כדוגמתה", הוסיף. 

כשנשאל מה הוא חושב על החיסול של בכיר חיזבאללה, השיב גולן: "חושב איפה נעלם שיקול הדעת המושכל. מדינת ישראל היום, אחרי שמונה חודשי לחימה, אחרי שמערך המילואים והסדיר שחוקים, לא באמת כשירה עכשיו לפתוח במלחמה ארוכה נוספת בצפון. צריך לומר את זה ביושר, בכאב, אבל זה המצב כרגע. אתה שואל אותי מה ההיגיון בלחסל עוד בכיר של חיזבאללה כאשר מה שבאמת נדרש להביא לעסקת חטופים בדרום, הפסקת אש בדרום שתביא להפסקת אש בצפון, להביא לשינוי ממשלה במדינת ישראל ולדעת שאנחנו מתמודדים על אתגרי העתיד עם ממשלה שהעם בוטח בה. אנחנו לא יכולים להיכנס למלחמה נוספת בצפון, שתהיה כנראה קשה, אכזרית וממושכת מהנוכחית, מבלי שמדינת ישראל מובלת על ידי ממשלה שהעם בוטח בה. הממשלה הזו ממשלה הרסנית, ממשלת אסון, העם נע בין קצוות של מזלזל בה ללא בוטח בה. אנחנו חייבים שינוי ממשלה לפני שממשיכים איזשהו מצב חירומי או לא. בין שיקום ובין מלחמה נוספת, חייבת להיות פה ממשלה חדשה. המצב כרגע בלתי נסבל, ומרוב שהתרגלנו זה כאילו נראה לנו נורמלי אבל זה לא נורמלי שמדינה נכנסת למלחמה עם ממשלה שהעם לא בוטח בה. רק לפני יומיים ורבע העבירו חוק שפוטר מגיוס לצה"ל תוך כדי, זה פשוט לא יאומן". 

על חוק הגיוס אמר: "אני רוצה לומר לך, מתחילת המלחמה, ואפילו לפני, עוד בימים האפלים של ההפיכה המשטרית, שאלנו את עצמנו האין בתוך הקואליציה הזו בן אדם הגון אחד? ומסתבר שאין. אין בן אדם הגון אחד שמסוגל להגיד 'יש פה ראש ממשלה שמה שמעניין אותו זה להיחלץ ממשפטו ולהמשיך לשלוט, לא ייתכן שבמדינת ישראל השר לביטחון לאומי הוא אדם שמורשע שמונה פעמים, קרימינל בקנה מידה בלתי נתפס ומי שמזלזל בשלטון החוק'. האנשים האלה, כל כולם בשתיקתם הם שותפים לפשע הנורא ביותר נגד מדינת ישראל, הפשע שחתום עליו בנימין נתניהו וכל ממשלתו".

"שר הביטחון, שלפחות גילה הגינות מינימלית והצביע נגד החוק הזה. אנחנו שוכחים, יש פה מדינה במצב חירום, אנשי המילואים שחוקים, חלקם עשו למעלה מחצי שנה של מילואים – איך אפשר לדרוש את זה מאזרחים ובא בעת לקחת ציבור שלם ולהגיד לו 'קיש לך פטור מכאן לנצח', איך זה יכול להיות? זה לא נתפס במוסר הבסיסי", סיים גולן את דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm