מלחמת חרבות ברזל: מפקד הגיס הצפוני לשעבר, האלוף במיל' נעם תיבון שוחח היום (חמישי) עם יוסי מזרחי בתוכניתו ב-104.5fm על המצב הביטחוני בצפון.

"סינוואר מחכך ידיים בהנאה": כך חמאס עושה לנו בית ספר במשא ומתן לעסקה
אחרי שכינה אותו "איש עלוב", השר לשעבר והאב השכול חשף מה נתניהו אמר לו

בפתח השיחה אמר האלוף במיל': "אתחיל בהזדהות עמוקה עם תושבי הצפון, אן ספק שתושבי הצפון מופקרים כבר שמונה חודשים, אין ספק שההפקרות הזו שורפת לנו את הצפון - האזור הכי יפה בארץ. הממשלה לא נותנת הגנה או טיפול באזרחים. שאינה ראויה לאנשים הטובים שגרים בצפון, מעומק הלב מביע תמיכה והזדהות", הוסיף. "הבעיה שהממשלה לא עושה דיון אסטרטגי מכיוון שרה"מ תלוי בסמוטריץ' ובן-גביר".

"אם הייתה לנו מנהיגות רצינית היא הייתה צריכה לעשות את הדיון הזה", המשיך. "הבעיה שהממשלה לא עושה את הדיון הזה מתחילת המלחמה מכיוון שנתניהו תלוי לחלוטין בסמוטריץ' ובן-גביר, ומסרב לבצע כל דיון אסטרטגי".

"לפני כמה חודשים סברתי כבר שיש לעשות דיון אסטרטגי ולהחליט מה היעדים האסטרטגיים של המדינה במלחמה ואיך מקצים את הכוחות. חשוב להבין שהדבר הפחות טוב מבחינתנו הוא מלחמה שתי חזיתות במקביל. צה"ל בהרבה מאוד מובנים קטן על המשימות הרבות והעומס מאוד גדול". הוסיף: "אני נגד מלחמות ארוכות חושב שזה לא מוביל אותנו להישגים טובים".

"לכל מלחמה יש שתי רגליים: צבאית ומדינית אסטרטגית. כאשר הרגל האסטרטגית צריכה להגדיר מה אנחנו רוצים להשיג בבפעולה הצבאית, להשיג את זה ואז להגיע להסכם שמשמפר את מצבה של מדינת ישראל. ברגע שאין דיון אסטרטגי -חווים סוג של מלחמת התשה בלי יעדים ברורים- מה אנחנו רוצים להשיג? זה מתיש את צה"ל וככה אי אפשר לנצח מלחמה", הוסיף: "לצערי, הממשלה הזו לא מסוגלת להביא את מדינת ישראל לניצחון".

שריפות בגליל העליון (צילום: כבאות והצלה)

לדבריו, "באישון לילה 63 ח"כים, בזמן שהם יודעים שארבעה חיילי גולני נהרגו, יש פצועים ונערכים מאמצי חילוץ אדירים בדרום, מצביעים על חוק ההשתמטות- מבחינתי ברגע זה זו ממשלה שהפכה להיות לא לגיטימית, בגלל הצורך המיידי של צה"ל בעוד לוחמים. כנראה נידרש להילחם פה עוד שנים ארוכות, נצטרך צבא חזק וגדול וכל מי שיכול ייצטרך להיכנס מתחת לאלונקה". ציין.

בסיום דבריו אמר: "קודם כל להחליף את נתניהו וממשלתו, אחרי זה לתקן את השב"כ, את הצבא ואחרי זה את המדינה. מלחמת ההתשה משרתת רק את נתניהו ופוגעת בישראל".