בלעדי: מתעצמים המגעים בניסיון להגיע לאיחוד גדול בימין לקראת הבחירות הבאות. בעוד בפומבי טוענים כי סוגיית הקמת רשימות ואיחודים אינה רלוונטית בשלב זה, מועמדים מזמינים סקרים ומקיימים שיחות ופגישות.

גלנט בדרך החוצה? ההצעה שעשויה להחזיר את סער לממשלה

לדברי גורמים בימין: "מה שהיווה מקור להשראה הוא הסקר שפורסם בחדשות 12, יום לאחר פרישת גנץ. הנתונים סיפקו חומר למחשבה לראשי מפלגות הימין ששוקלים את אפשרות האיחוד הגדול”. אחד התסריטים: בבחירות לכנסת מתמודדת רשימה מאוחדת של אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן וגדעון סער, כאשר יתר המפלגות נותרות ללא שינוי.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על פי המשיבים בסקר, רשימה מאוחדת עם ליברמן, בנט, סער וכהן היא המפלגה הגדולה בישראל, עם 23 מנדטים. לפי הסקר, במקרה של איחוד בימין מפת הגושים משתנה משמעותית: האופוזיציה, כולל מפלגת ימין מאוחדת, זוכה ל־75 מנדטים, כאשר גוש הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבל 45 מנדטים. עם זאת, הגורמים המעורים מבהירים כי המהלכים טרם הבשילו לכדי מו"מ אמיתי, ובינתיים כולם מדברים עם כולם.

אחד משחקני הימין הנמצא כרגע מחוץ למערכת הפוליטית הוא נפתלי בנט, שפרסם מכתב פתוח לציבור עם רמז לכוונותיו לחזור לזירה. אתמול בנט ציין שלוש שנים להקמת ממשלתו ביחד עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "המציאות הבלתי נתפסת שבה אנו חיים מאז 7 באוקטובר מחייבת הנהגה שיודעת לאחד את העם ולעשות את הדבר הבסיסי ביותר שצריכה לעשות ממשלה: לשים את האינטרס של מדינת ישראל לפני כל שיקול אחר".