גורם מדיני בכיר השיב היום (חמישי) לתשובת חמאס לפיה התיקונים של ארגון הטרור להצעה הישראלית “אינם משמעותיים“, ואמר כי ארה"ב, קטאר ומצרים מפעילות לחץ כבד על חמאס לחזור למתווה שאותו הציג הנשיא ביידן. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אף הדגיש במהלך היום כי ישנם שינויים מהותיים שהחמאס הכניס למתווה".

מה שנתניהו ניסה להסתיר מבן גביר: ההצעה הישראלית לחמאס נחשפת
תשובת חמאס חשפה: זה ההישג הישראלי ברפיח שהכי כאב לסינוואר

עוד נמסר כי "מדובר בעשרות רבות של שינויים בתוך המתווה וחלק משמעותי מהם לא מאפשר להגיע לעסקה. בישראל החליטו כי לא יישלח שום נציג לקיום המו"מ עד שחמאס יחזור למתווה המקורי. השינויים משנים את במתווה עד היסוד לכן יש לקבוע כי החמאס נתן תשובה שלילית לכל דבר ועניין".

שעות לאחר מכן, אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במסיבת עיתונאים בשולי פסגת ה-G7 באיטליה כי "הצגתי הצעה שזכתה לתמיכת מועצת הביטחון ולתמיכת ישראל והמכשול המרכזי הוא חמאס שמסרב להצעה שדומה לזו שהם עצמם הציעו. נמשיך לנסות להשיג עסקה אני לא יודע אם זה יבשיל".

כזכור, בשלישי מסר חמאס למתווכות ממצרים ומקטאר את תשובתו למתווה הישראלי לשחרור חטופים והפסקת אש. גורמים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי התשובה כוללת לוח זמנים מפורט למתווה העסקה, כולל מועד להפסקת האש ונסיגת הכוחות מעזה.  בכיר ישראלי אמר כי גם לידי ישראל הגיעה התשובה, וכי ארגון הטרור "דחה בתשובתו את מתווה עסקת שחרור החטופים שהוצג על ידי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן". בערוץ אל חדת' הסעודי התייחסו לפערים בין החמאס לישראל, בנוגע לעסקת חטופים אפשרית.

על פי הדיווח, בארגון הטרור דורשים נסיגה מוחלטת מעזה, בעוד שישראל רוצה לסגת מאזורים מאוכלסים בלבד. כמו כן, בחמאס דורשים את החזרת התושבים העזתים לבתיהם ללא כל תנאים, בעוד שיראל מעוניינת לאפשרת רק את חזרתם של ילדים, נשים וגברים מעל לגיל 50. כמו כן, בערוץ אל-ג'זירה דווח כי בחמאס דורשים נסיגה ישראלית מלאה ממעבר רפיח וציר פילדלפי.