לאחר שנשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע על הקמת פורום משולש ישראלי-צרפתי-אמריקאי כדי להביא להרגעת המתיחות בצפון, החליט היום (שישי) שר הביטחון יואב גלנט לתקוף את צרפת בחשבון ה-X שלו. 

"בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה" כתב, "צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים", תקף והוסיף: לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תקח בה חלק".

לאחר אישור חוק הגיוס: הממשלה מתכננת להאריך את שירות המילואמניקים
תחקיר "מעריב": כמה בדיוק משקיעה הממשלה במאמצי ההסברה?

בתוך כך, גורם בכיר בצרפת הגיב לדבריו: "הופתענו לקרוא הצהרות שונות של הרשויות הישראליות על מאמציה של צרפת להורדת הסלמה בצפון. אנו מוכנים לעבוד עם כל הגורמים הרלוונטיים, כולל ישראל וארה"ב, לשם כך".

עוד המשיך וכתב: "צרפת שיתפה את ישראל בכאב ובצערה מאז התקפות הטרור הברבריות ב-7 באוקטובר. 46 אזרחים צרפתים נהרגו בהתקפות הללו, כולל 2 בני ערובה צרפתים. 2 אזרחים צרפתים עדיין שבויים בעזה. צרפת קוראת שוב לחמאס לשחרר את כל בני הערובה שנותרו ומאשרת את מחויבותה החזקה לביטחון ישראל".

עמנואל מקרון (צילום:  MOHAMMED BADRA/Pool via REUTERS)
עמנואל מקרון (צילום: MOHAMMED BADRA/Pool via REUTERS)

 

לפני כשבועיים, הייתה זו דווקא ישראל שהציעה הקמת ועדה דומה. הצרפתים הביעו עניין, אך האמריקאים מנעו זאת, כך על פי דיווח ב"וואלה!". עם זאת, לאחר החלטתה של צרפת למנוע את השתתפותן של חברת ישראליות בתערוכת הנשק "Eutosatory", בישראל כעסו מאוד על החחלטה, וחיפשו כיצד להגיב לכך. 

"אנחנו ננהל את השיחות בנושא לבנון עם ארה"ב ולא ניתן לצרפת את הזכות הזו בזמן שהם מוציאים את דיבתנו בעולם באמצעות הרחקה מתערוכת נשק", צוטט בכיר ישראלי ב"וואלה!" כשהתייחס להודעתו הפומבית של נשיא צרפת בנוגע להקמת הוועדה.